وزارت دفاع روسیه: ۷۸ تاسیسات نظامی دیگر اوکراین هدف قرار گرفت

© Sputnik / Alexander Vilfاستفاده از تصاویر روسیه در ویدیویی در باره موفقیت های آمریکا در سوریه
استفاده از تصاویر روسیه در ویدیویی در باره موفقیت های آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوا فضای روسیه، ۷۸ تأسیسات نظامی دیگر اوکراین را هدف قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هوانوردی عملیاتی- تاکتیکی نیروی هوا فضای روسیه ۷۸ تأسیسات نظامی اوکراین، از جمله سه پست فرماندهی، یک رادار روشنایی و هدایت، سه جایگاه سیستم های موشکی ضد هوایی کوتاه برد، چهار انبار مهمات، و همچنین ۵۸ پایگاه و منطقه تمرکز تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار داده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو فروند هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراینی را در نزدیکی منطقه "ایزیوم" سرنگون کردند، علاوه بر این، سه پهباد در مناطق بالاکلیا، منطقه خارکیف، گولی‌پل و ولنوواخا و یک فروند پهباد از نوع "والکری" در نزدیکی منطقه کالینینسکویه استان نیکولایفسکی سرنگون شد.
گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала