طرح وزارت دفاع عربستان برای جذب یکسان زنان و مردان در مشاغل نظامی +عکس، ویدئو

CC BY 2.0 / U.S. Army/Staff Sgt. Laura R. McFarlane / Afghan National Army Female Officer Candidate School Выпуск женщин-военнослужащих в Афганистане
Выпуск женщин-военнослужащих в Афганистане  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
وزارت دفاع عربستان از قصد این کشور برای جذب یکسان مردان و زنان در مشاغل نظامی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع عربستان سعودی روز یک‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد در مشاغل نظامی زنان و مردان را به صورت یکسان جذب کند. وزارت دفاع عربستان طی انتشار این خبر، از تصمیم خود برای پذیرش و جذب یکپارچه مردان و زنان در مشاغل نظامی و حتی جهت پیوستن به خدمت سربازی از درجه "گروهبان" تا "سرباز" خبر داد.
وزارت دفاع سعودی گفته است که جذب و به‌ کارگیری زنان و مردان توسط نهادهای مربوطه، بر اساس تخصص‌های مورد نیاز وزارت و طبق مدارک تحصیلی داوطلبان انجام خواهد گرفت.
پیش‌تر نیز اعلام شده بود که دولت عربستان برنامه‌های مشابه این طرح را در چارچوب اصلاحات ۲۰۳۰ "محمد بن سلمان" ولی‌عهد سعودی اجرا خواهد کرد.
کاربران زیادی این اصلاحات را قابل تحسین می‌دانند و عنوان می‌کنند در سال‌های اخیر خبرهای بسیاری از حضور پررنگ‌تر زنان عربستانی در جامعه‌شان به گوش می‌رسد. برخی از کاربران اما از سربازی زنان و اجبار بودن آن انتقاد می‌کنند که در پاسخ این کاربران، کاربرانی عنوان می‌کنند سربازی در عربستان برای زنان اجباری نیست و این امکان برای کسانی وجود دارد که به سربازی و یا فعالیت در بخش‌های نظامی علاقمند هستند می‌باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала