برای اولین بار در تاریخ ایران، فهرست بدهکاران بزرگ بانکی منتشر شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
انتشار فهرست بدهکاران بانکی بدحساب و دارای بدهی بالای صد میلیارد تومانی صورت گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ایران اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور ۱۱ بانک دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد با انتشار فهرست بدهکاران بزرگ بانکی در این زمینه پیشگام شدند و تقریباً تمام بانکهای دولتی در سایت های خود چنین فهرستی را منتشر کرده اند.
خاندوزی افزود: "اواخر سال گذشته آقای رئیس جمهور دستور دادند که بانک ها خودشان در این زمینه پیش قدم شده و فهرست بدهکاران بدحساب را افشا کنند، تا به این ترتیب بدهکاران ترغیب شده و برای تسویه بدهی های خود اقدام کنند و در نتیجه منابع در اختیار بانک‌ها نیز افزایش پیدا کند.
بانک مرکزی ایران: تهران امکان مبادلات تجاری با روسیه با استفاده از روبل و تومان را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
بانک مرکزی ایران: تهران امکان مبادلات تجاری با روسیه با استفاده از روبل و تومان را دارد
در تاریخ بانکی کشور، این حد از شفافیت بی‌سابقه بوده است. اسامی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی که جزو بدهکاران بد حساب بزرگ بودند، افشا شده است و امیدواریم که این کار کمک کند که مطالبات توسط بانکها وصول شده و زمینه برای دسترسی بخش های خوش حساب مردم چه تولیدکنندگان خوش حساب و چه مردم عادی و خانواده های خوش حساب به منابع بانکی، بیش از پیش فراهم بشود.
پیام ما از این سیاست تشویق خوش حسابی و افزایش اعتبار در شبکه مالی و بانکی کشور است. بسیاری از این تسهیلات، ارزی بود و برای مشخص شدن میزان دقیق بدهی اشخاص، باید این بدهی ها به نرخ امروز ارز تسعیر می‌شد.
برای سایر بدهکاران بدحساب بانکی که بدهی کمتر از 100 میلیارد تومان دارند نیز در گام های دوم و سوم و با همکاری خوبی که بانک مرکزی در این زمینه داشته اقدام خواهد شد تا مسیر اصلاحات اقتصادی کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала