آیا پیش‌بینی مرگ ممکن است؟

© Fotolia / Bits and Splitsبیماری قلبی
بیماری قلبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
مرگ ناگهانی قلبی ناشی از آریتمی حدود ۲۰ درصد از کل مرگ و میر‌ها در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت " scitechdaily"، ، دانشمندان علوم پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل عکس‌های MRI موفق شدند پیش بینی دقیقی از افرادی که ممکن است دچار ایست قلبی شوند و یا در اثر ایست قلبی جان خود را از دست بدهند، ارائه کنند. به گفته این دانشمندان اولین پیش بینی کننده بقا در نوع خود، قادر است الگو‌هایی را در MRI قلب که با چشم غیرمسلح قابل شناسایی نیست، تشخیص دهد.
این رویکرد جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به طور قابل توجهی دقیق‌تر از یک پزشک، پیش‌بینی کند که آیا و چه زمانی بیمار ممکن است بر اثر ایست قلبی بمیرد. این فناوری که بر اساس تصاویر خام از قلب بیمار و پیشینه بیمار ساخته شده است، می‌تواند تصمیم‌گیری بالینی را متحول کند و احتمال بقای انسان از آریتمی‌های ناگهانی و کشنده قلبی که یکی از مرگبارترین و گیج‌کننده‌ترین شرایط پزشکی است، را افزایش دهد.
خواب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
چراغ روشن موقع خوابیدن به سلامت قلب آسیب می زند
فناوری جدید پیشبینی، مطالعه بقای خطر آریتمی قلبی (SSCAR) نامیده می‌شود. این نام اشاره‌ای به اسکار قلبی ناشی از بیماری قلبی دارد که اغلب منجر به آریتمی‌های کشنده می‌شود و کلید پیش بینی‌های الگوریتم است.
تیم دانشمندان از تصاویر قلبی تقویت‌شده با کنتراست استفاده کرد که توزیع اسکار صد‌ها بیمار واقعی در بیمارستان جانز هاپکینز را با زخم‌های قلبی تجسم می‌کرد تا الگوریتمی را برای تشخیص الگو‌ها و روابطی که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، آموزش دهند. تجزیه و تحلیل تصویر قلب بالینی کنونی تنها ویژگی‌های اسکار ساده مانند حجم و جرم را استخراج می‌کند، و از آنچه در این کار نشان داده شده است، به عنوان داده‌های حیاتی استفاده نمی‌کند.
پیش‌بینی‌های الگوریتم‌ها نه تنها در هر معیاری به‌طور قابل‌توجهی دقیق‌تر از پزشکان بود، بلکه در آزمایش‌هایی با گروه بیماران مستقل از ۶۰ مرکز بهداشتی در سراسر ایالات متحده، با تاریخچه‌های مختلف قلبی و داده‌های تصویربرداری متفاوت، اعتبارسنجی شد، که نشان می‌دهد این پلت فرم می‌تواند در هر جایی مورد استفاده قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала