وزیر ایرانی: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از جام جهانی فوتبال است

© Photo / IRNAوزیر ایرانی: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از جام جهانی فوتبال است
وزیر ایرانی: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از جام جهانی فوتبال است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
قاسمی: جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در عرصه بین المللی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران، گفت:‌ درجریان سفر رییس جمهور به کشور قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس توافق‌های اولیه در سفر رئیس جمهور به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی 2022 از جمله پشتیبانی‌های ایران از این رویداد خواهد بود.
وی با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه 21 و 22 فروردین دیدارهای مختلفی با مسئولان قطر از جمله وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور انجام خواهد شد، عنوان کرد: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود، اما همه استان‌های ساحلی و غیر ساحلی نزدیک به آب‌های همیشه خلیج فارس می‌توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی 2022 قطر سهیم باشند.
قاسمی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و وزارت حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر مهمترین دستگاه‌های متولی در همکاری برای پشتیبانی از این رویداد هستند، گفت: همه برنامه‌ها در داخل ایران با همکاری وزارتخانه‌های دیگری همچون وزارت خارجه، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در جریان این پشتیبانی‌ها حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین‌های ایرانی خواهد بود. آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال 1399 در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده 520 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جمله استانداردسازی 2 زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала