اتکای عربستان سعودی به زائران خارجی در مراسم حج امسال

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاتکای عربستان سعودی به زائران خارجی در مراسم حج امسال
اتکای عربستان سعودی به زائران خارجی در مراسم حج امسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
عربستان سعودی در تدارک مراسم حج تمتع در مکه و مدینه، امسال به زائران خارج از کشور متکی است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی التغییر به نقل از بیانیه هشام بن عبدالمنعم سعید نماینده تام الاختیار اداره حج و زیارت عربستان، روز یکشنبه اعلام کرد: بیشترین درصد افرادی که امسال به حج می روند، زائرانی هستند که از خارج از کشور می آیند.
وی تصریح کرد: این تصمیم بر اساس اصل تناسب است، زیرا در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مومنان خارج از کشور از فرصت رعایت یکی از ارکان اصلی اسلام محروم شده‌اند.
وی افزود: هیچ کشوری از حج مستثنی نخواهد شد و عربستان سعودی از افزایش تعداد زائران مجاز به حج تا یک میلیون نفر خبر داده است. در همان زمان، میانگین سنی به ۶۵ سال کاهش یافت.
در بیانیه وزارت حج و زیارت این کشور آمده است که برای هر کشور سهمیه وجود دارد. این مراسم برای مسلمانانی که به طور کامل با واکسن های تائید شده توسط وزارت بهداشت این کشور در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند مجاز است.
حجاج در مکه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
عربستان سعودی سهمیه حج را تا یک میلیون نفر افزایش داد
علاوه بر این، خارجی ها باید آزمایش PCR منفی را در مرز ارائه دهند که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به این کشور انجام شده است. به زائران دستور داده شده تا تمامی موارد و نکات بهداشتی را رعایت کنند.
مناسک اصلی حج امسال از ۷ تا ۱۲ تیرماه برگزار می شود. در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع بیماری همه گیری، تنها ۱۰ هزار نفر توانستند به زیارت عتبات عالیات بپردازند که ۳۰ درصد سعودی ها و ۷۰ درصد خارجی ها در این کشور زندگی می کنند.
ورود زائران خارج از کشور ممنوع شد. همچنین به افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله فاقد بیماری مزمن و غیرمبتلا به ویروس کرونا که قبلا حج نرفته بودند و آماده تحمل دوران قرنطینه بودند، جواز حج اعطا شد.
در شهریور ماه سال گذشته محدودیت ها برای زائران بالای ۷۰ سال برداشته شد، اما این مربوط به حج عمره بود، حجی که می توان در هر زمانی از سال انجام داد. خارجی ها دوباره فقط در نوامبر سال گذشته این فرصت را پیدا کردند که برای مراسم حج به عربستان سعودی سفر کنند.
در ابتدا، توان عملیاتی به ۳۰ درصد محدود شد، به تدریج به ۱۰۰ درصد افزایش یافت. در زمان‌ های پیش از کووید، تا چهار میلیون نفر به زیارتگاه‌ های اصلی اسلام، از جمله حدود ۲.۳ میلیون نفر از خارج از کشور، حج انجام دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала