فرانسه دور اول انتخابات رياست جمهوری را برگزار می کند

© REUTERS / Eva Plevierرئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون
رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
شعبه های رای گیری در فرانسه باز شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در فرانسه که اکنون دور اول انتخابات ریاست جمهوری در آنجا برگزار می شود، مراکز رای گیری باز شده اند.
مردم فرانسه می توانند در شهرهای بزرگ از جمله پاریس، لیون، مارسی، نیس، بوردو، تولوز و دیگر شهرها رای خود را به صندوق بیندازند.
رئیس جمهور فرانسه برای مدت پنج سال انتخاب می شود. حدود 49 میلیون نفر در انتخابات شرکت خواهند کرد. رای گیری در دو دور انجام می شود، دور اول در 10 آوریل و دور دوم در 24 آوریل برگزار می شود.
در انتخابات امروز امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از حزب "جمهوری به‌پیش" برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود با 11 نامزد دیگر رقابت می‌کند.
چهار زن و هفت مرد دیگر نامزدهای این انتخابات هستند: "ناتالی آرتو" از حزب مبارزات کارگری، " نیکلا دوپن انیان" از حزب "فرانسه بایست"، "آن ایدالگو" شهردار پاریس و نامزد حزب سوسیالیست، "یانیک ژادو" نامزد حزب "اروپ-اکولوژی سبزها"، "ژان لاسال" از حزب "مقاومت کنیم"، "مارین لو پن" از حزب "مجمع ملی"، " ژان لوک ملانشون" از حزب "فرانسه تسلیم ناپذیر"، "والری پکرس" از جمهوری خواهان، "فیلیپ پوتو" از حزب حزب "نوین ضدسرمایه‌داری"، "فابیان روسل" از کمونیست ها و "اریک زمور" از حزب "تسخیر مجدد".
تبلیغات نامزدها که از نیمه شب جمعه متوقف شده است تا پایان رای‌گیری و اعلام نتایج اولیه که ساعت 20 روز یکشنبه پیش بینی شده، ممنوع خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала