طراحی و اجرای سنگ قبر خورشیدی در همدان +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قبرستان در ایران
قبرستان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
سنگ قبر خورشیدی، ایده‌ای متفاوت که تا حدودی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، سنگ قبر خورشیدی، ایده‌ای دانش بنیان که در مرکز مالکیت معنوی به نام علیرضا تیموری جوان اهل روستای باباپیرعلی تویسرکان ثبت شده است. خبرگزاری صداوسیما‌ی مرکز همدان از طرح سنگ قبر خورشیدی و اجرای این ایده گزارشی تهیه کرد. این سنگ قبر خورشیدی شامل یک صفحه خورشیدی ۲۸۰ وات، شیشه نشکن محافظ آن، سنگ مزار معمولی نشان‌دهنده مشخصات متوفی، قاب فلزی محافظ اجرا و نورافکن خورشیدی حساس به نور است که به صورت خودکار در شب روشن می‌شود.
علیرضا تیموری ایده‌پرداز و مجری این طرح در رابطه با این سنگ قبر گفت: "قیمت تمام شده تمامی اجزا سنگ قبر خورشیدی و نورافکن آن را ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان تمام می‌شود در حالی که در بازار متوسط هر سنگ مزار با توجه به جنس و نوع طرح بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است که شرط اجرای این طرح موافقت خانواده متوفی و بستن قرارداد با متولی آرامستان‌ها در شهرها و روستاها می‌باشد.
طراح جوان، هدف اصلی این طرح را نه تنها روشنایی آرامستان، بلکه تبدیل هر مزارستان به یک نیروگاه خورشیدی عنوان کرد که منطقه مسکونی و یا اقتصادی تجاری نزدیک به خود را تامین انرژی می‌کند آن هم با کمک خانواده‌های متوفی که هر روز این نیروگاه گسترده‌تر می‌شود.
کاربرانی این طرح را بسیار جالب و کارآمد عنوان می‌کنند و اجرایی شدن این طرح را یکی از موارد مثبت این طرح می‌دانند چراکه مردم وقتی این کارکرد طرح را با چشم خود ببینند بهتر می‌تواندد در رابطه با این طرح اظهارنظر کنند و یا اینکه بخواهند آن را در جای مشابه اجرایی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала