تسریع افزایش زرادخانه هسته ای در چین

© Fotolia / Rabbit75_fotخبر خوش در دوره کرونا: شهر ممنوعه پکن فردا بازگشایی می شود
خبر خوش در دوره کرونا: شهر ممنوعه پکن فردا  بازگشایی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
رسانه: چین به دلیل تغییر در ارزیابی تهدید ایالات متحده و ترس از اینکه واشنگتن بخواهد دولت فعلی چین را برکنار کند، روند افزایش زرادخانه هسته ای خود را تسریع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "وال استریت ژورنال" با استناد به منابع اطلاع می دهد که چین به دلیل تغییر در ارزیابی تهدید ایالات متحده و ترس از اینکه واشنگتن بخواهد دولت فعلی چین را برکنار کند، روند افزایش زرادخانه هسته ای خود را تسریع کرده است.
به گفته این نشریه، پکن "ارزیابی تهدید ناشی از ایالات متحده را تغییر داد". برخی منابع گفتند که پکن ممکن است تصمیم گرفته باشد به دلیل موضع آمریکا در قبال اوکراین، تاکید بیشتری بر بازدارندگی هسته ای داشته باشد. رهبران چین افزایش زرادخانه هسته ای را راهی برای جلوگیری از دخالت مستقیم آمریکا در درگیری احتمالی بر سر تایوان می دانند.
ضعف زرادخانه هسته ای آمریکا با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
ضعف زرادخانه هسته ای آمریکا در برابر روسیه
منابع نزدیک به رهبری چین گفتند که پکن نگران است که واشنگتن بخواهد دولت چین را برکنار کند. این منابع گفتند در عین حال، چین قصد ندارد "اول" از تسلیحات هسته ای استفاده کند، حجم زرادخانه از حجم لازم برای "تامین منافع امنیتی چین" فراتر نخواهد رفت. علاوه بر این، ارتش چین بر این باور است که زرادخانه هسته‌ای فعلی قدیمی است که پتانسیل بازدارندگی آن را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به افزایش فشار از سوی واشنگتن شود.
این نشریه همچنین می نویسد که به گفته افراد "آشنا به تفکرات رهبری چین"، پکن "هیچ گونه تغییری در سیاست هسته ای" این کشور در رابطه با رویدادهای اوکراین گزارش نکرده است. این نشریه تصریح می کند که منابع آن مستقیماً در توسعه سیاست هسته ای چین دخالت ندارند، آنها در بخش هایی کار می کنند که با مسائل امنیتی سروکار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала