غرب نتوانست با اعمال تحریم ها روسیه را در هم بشکند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر غرب نتوانست با اعمال تحریم ها روسیه را در هم بشکند
غرب نتوانست با اعمال  تحریم ها روسیه را در هم بشکند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
برادلی بلانکنشیپ، تحلیلگر نشریه گلوبال تایمز، می نویسد که احیای ارزش روبل در شرایط تحریم های متعدد، عدم امکان منزوی کردن کامل روسیه از سیستم اقتصادی جهانی را ثابت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر توضیح داد: علیرغم امیدهای ایالات متحده و متحدانش، تورم شدید در روسیه رخ نداد و کالاهای لوکس و فست فودهای غربی برای عملکرد عادی اقتصاد چندان ضروری نبودند.
آغاز کنندگان تحریم ها متقاعد شده بودند که محدودیت های جدید به شدت به اقتصاد روسیه ضربه زده، باعث شوک در بین شهروندان عادی شده و آنها را به حمله به مقامات کشور خود با طرح خواست تغییر سیاست خارجی، سوق می دهد. نویسنده مقاله اشاره می کند، با این حال این اتفاق نیفتاد.
ارزش واقعی در بخش انرژی است که به دلیل وابستگی شدید اروپا به گاز طبیعی روسیه همچنان سودآور است. به همین دلیل است که به گفته این روزنامه نگار، ایالات متحده به دنبال "پر کردن این شکاف"، تقویت موقعیت خود در منطقه و کاهش وابستگی به منابع روسیه است.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
گاز اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
رسانه انگلیسی از "شورش" در اتحادیه اروپا در رابطه با ایده تحریم گاز روسیه سخن گفت
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین اعلام کرد دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.علاوه بر این، روسیه چندین اقدام تلافی جویانه اقتصادی علیه غرب انجام داده است.
برای خود آمریکا و اروپا، تحریم‌ها به مشکلات اقتصادی منجر شده و باعث افزایش جدی قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала