در حالت‌های روانی مختلف چه بخوریم؟ +عکس، ویدئو

CC0 / blogmood__ / کمبود سواد سلامت روان در ایران
کمبود سواد سلامت روان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
تغذیه مناسب و مصرف خوردنی‌های مفید طبیعی به آرامش اعصاب و روان افراد کمک می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان، افراد از نظر روحی و جسمی کمکی ضعیف‌تر هستند و این موضوع به طور مستقیم بر روی کنترل اعصاب و خشمگین شدن فرد تاثیر می‌گذارد. در واقع آرامش اعصاب و روان یکی از خواسته‌های انسان‌های عصر مدرن است.
روش‌های بسیاری برای داشتن اعصاب و روانی آرام شناخته و ثابت شده است که تغذیه مناسب و مصرف خوردنی‌های مفید یکی از اصلی‌ترین مواردی‌ست که به شکل ویژه‌ به آرامش اعصاب و روان کمک می‌کند.
اگر غمگین هستیدو احساس غم دارید غذاهایی که دارای امگا ۳ و ویتامین D مانند بذر کتان و ماهی‌های چرب مثل قزل آلا در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.
اگر در موقعیت سخت به سر می‌برید غذاهایی غنی از ویتامین C مانند گوجه فرنگی، آناناس، توت فرنگی، کیوی، فلفل سبز و کلم میل کنید. و یا در موقعیتی که دچار استرس شده‌اید غذاهایی غنی از ویتامین‌های گروه B مانند قزل آلآ یا میگو و یا یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل کنید.اگر در موقعیتی هستید که بیشتر از همیشه عصبانی هستید و درگیر حالت عصبی هستید منابع غذایی پتاسیم دار مانند موز، آووکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید میل کنید.
و اگر به مسئله‌ی‌ بی‌خوابی برخوردید بهتر است غذاهایی غنی از منیزیم همچون نخود، عدس، جو دوسر، تخم کدو و اسفناج را در برنامه‌ی غذایی روزانه و هفتگی خود بگنجانید تا این مشکل با مصرف مواد مورد نیاز بدن برطرف شود و اما در صورت شدت گرفتن بی‌خوابی بهترین گزینه مراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن است.
کاربران با نظرات متفاوت بر اینکه تغذیه مناسب در عملکرد بهتر بدن و آرامش اعصاب و روان تاثیرگذار است با همدیگر هم عقیده هستند و بر این باورند فردی که دارای آرامش روحی و روانی باشد روحیه‌ای شاد دارد که این موضوع به جلوگیری از ابتلا وی به 90 درصد بیماری‌های جسمی و روحی کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала