آیا می توان سلول سرطانی را فریب داد؟

© Fotoliaروش های افزایش بهبود سرطان
روش های افزایش بهبود سرطان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
ترکیب آهن برای درمان بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما، یک سرطان تهاجمی مغز، نویدبخش است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "یورکالرت"، ترکیب آهن برای درمان بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما، یک سرطان تهاجمی مغز، نویدبخش است.
بر طبق تحقیقات مرکز سرطان کالج پزشکی ویسکانسین آمریکا، گلیوبلاستوما، شکل نادر و تهاجمی سرطان مغز و در عین حال شایع‌ترین تومور اولیه مغز در بزرگسالان شد. تنها دستاوردهای تدریجی برای بهبود یا افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما حاصل شده است. گزینه‌های درمانی محدود است و به‌طور معمول شامل ترکیبی از جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی است.
اکنون، یک تحقیق بالینی جدید که در بیمارستان فراترت و کالج پزشکی ویسکانسین آغاز شده است، یک درمان جایگزین را که به‌صورت خوراکی تجویز می‌شود، ارزیابی می‌کند. این درمان نتیجه سال‌ها تحقیق دکتر کریستوفر چیتامبار در آزمایشگاه روی فرآیندهای وابسته به آهن در بیولوژی سرطان و مکانیسم‌هایی که ترکیبات گالیوم، متابولیسم آهن را هدف قرار می‌دهند و رشد سلول‌های بدخیم را مسدود می‌کنند، تکامل یافته است.
مولکول تشخیص سرطان پیدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
مولکول تشخیص سرطان پیدا شد
گالیوم مالتولات یک ترکیب درمانی بالقوه برای سرطان، بیماری‌های عفونی و بیماری‌های التهابی است. گالیوم مالتولات که در اصل توسط دانشمند هاروارد و استنفورد، دکتر لورنس آر. برنشتاین ساخته شد، شکل خوراکی موجود از فلز گالیوم است که در بدن، خواص شیمیایی زیادی با شکل بسیار اکسید شده آهن، Fe(III) دارد.
تحقیقات متعددی که رابطه بین آهن و سرطان را بررسی می‌کنند، نشان می‌دهند که افزایش سطح آهن در بدن می‌تواند با افزایش خطر و شدت سرطان مرتبط باشد زیرا سلول‌های سرطانی برای تکثیر و گسترش به آهن وابسته هستند.
به‌دلیل شباهت گالیوم به آهن Fe(III) (فرم آهن که توسط سلول‌های سرطانی جذب می‌شود)، سلول‌های سرطانی به جای آهن، گالیوم را جذب می‌کنند که از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند و در نهایت منجر به مرگشان می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала