وزیر خارجه چین علت اصلی بحران اوکراین را اعلام کرد

© REUTERS / Hannibal Hanschkeوزیر خارجه چین علت اصلی بحران اوکراین را اعلام کرد
وزیر خارجه چین علت اصلی بحران اوکراین را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
چین معتقد است که علت اصلی بحران اوکراین از دست دادن تعادل در امنیت اروپا است. این نظر را وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با امانوئل بن مشاور دیپلماتیک ریاست جمهوری فرانسه بیان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی گفت: "علت اصلی مسئله اوکراین در نهایت در این واقعیت نهفته است که امنیت اروپا تعادل خود را از دست داده است."
وزیر امور خارجه چین معتقد است ثبات و نظم بلندمدت در اروپا تنها با بازسازی سیستم امنیتی متعادل، کارآمد و پایدار اروپایی مطابق با اصل امنیت غیرقابل تقسیم امکان پذیر است.
وانگ یی تاکید کرد که پکن به برقراری آتش بس هر چه زودتر و بازگرداندن صلح امیدوار است و به روش خود برای نیل به این امر تلاش می کند. وی گفت: در عین حال، ما معتقدیم که همه طرف‌ها باید محیط و شرایط لازم را برای پیشبرد مذاکرات صلح ایجاد کرده و نقش "شتاب‌دهنده" روند مذاکرات و نه عامل "فشار" برای دامن زدن به آتش را ایفا کنند.
چین، اوکراین را ابزار معامله برای آمریکا نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
در چین، اوکراین را ابزار معامله برای آمریکا نامیدند
این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد: نمی‌توان از یک سو فریاد آتش‌بس را سر داد و از سوی دیگر همزمان با ارسال مداوم مقدار زیادی سلاح، موجب تشدید بیشتر درگیری‌ها شد. به گفته وانگ یی، اعلام حمایت از گفتگو و مذاکرات صلح و در عین حال اعمال تحریم های یکجانبه بی پایان که تشدید بیشتر تناقضات را تحریک می کند، غیرقابل قبول است.
پیش از این، مجله اکونومیست تعداد کشورهایی را محاسبه کرده بود که در بحبوحه وخامت اوضاع در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفتند یا بی طرف ماندند و در مورد سطح غیرمنتظره بالای حمایت از مسکو سخن گفته بود . تحلیلگران این مجله انگلیسی کشورهای جهان را به دو دسته طرفدار روسیه و کشورهای بی طرف و طرفدار غرب تقسیم کردند. بنابراین، طبق محاسبات آنها، یک سوم جمعیت جهان در کشورهای حامی روسیه زندگی می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала