روسیه 45 کارمند سفارت لهستان را اخراج کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روسیه-45-کارمند-سفارت-لهستان-را-اخراج-کرد
روسیه-45-کارمند-سفارت-لهستان-را-اخراج-کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اخراج 45 کارمند سفارت لهستان را به تلافی تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که روسیه در واکنش به اقدامات ورشو، 45 کارمند سفارت لهستان را نامطلوب اعلام کرد.
امروز وزارت دیپلماسی سفیر کریستوف کرایوسکی را به دفتر خود احضار کرد و اعتراض شدید خود را نسبت به اخراج غیرموجه 45 کارمند نمایندگی های خارجی روسیه در لهستان ابراز کرد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو چنین اقدامی را تاییدی بر تمایل آگاهانه ورشو برای نابودی نهایی روابط دوجانبه می داند و مسئولیت آن کاملا بر عهده طرف لهستانی است.
در پاسخ به اقدامات غیردوستانه لهستان برای اخراج دیپلمات های روسی، بر اساس اصل عمل متقابل، 45 کارمند سفارت جمهوری لهستان و سرکنسولگری جمهوری لهستان در ایرکوتسک، کالینینگراد و سن پترزبورگ اعلام شده اند. آنها باید قلمرو فدراسیون روسیه را قبل از پایان روز 13 آوریل ترک کنند. یادداشت مربوطه به سفیر لهستان در روسیه تحویل داده شد."
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، روسیه با اخراج بی‌سابقه دیپلمات‌های خود مواجه شد: بیش از 300 نفر از آنها در مدت کمی بیش از یک ماه استخدام شده‌اند.
مسکو هر بار غیرقانونی بودن این اقدامات و حق انتقام را اعلام می کند، کارکنان بسیاری از سفارتخانه ها قبلاً کشور را ترک کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала