مکرون از آمادگی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
مکرون، رئیس جمهور فرانسه از آمادگی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: اتحادیه اروپا به سیاست تحریم روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین ادامه خواهد داد.
وی در پخش زنده ایستگاه رادیویی RTL گفت: "پاریس به اعمال فشار بر تحریم‌ها (بر روسیه) ادامه خواهد داد.
در 8 آوریل، اتحادیه اروپا محدودیت های جدید ضد روسیه را تصویب کرد. آنها ممنوعیت واردات زغال سنگ از این کشور از آگوست 2022 و ورود کشتی های با پرچم روسیه به بنادر کشورهای عضو را در نظر گرفته اند. علاوه بر این، این سازمان همکاری با شرکت های حمل و نقل از روسیه و بلاروس را کاهش خواهد داد. این اقدامات همچنین شامل "ممنوعیت کامل تراکنش‌های چهار بانک کلیدی"، گسترش فهرست تحریم‌های شخصی علیه افراد و سازمان‌ها است.
این در حالی است که تحریم ها به دلیل از بین رفتن زنجیره های لجستیکی و تامین، جان اروپایی ها را گرفته است. قیمت مواد غذایی در فروشگاه ها به شدت افزایش یافته و قیمت سوخت و برق نیز افزایش یافته است. طبق پیش بینی کارشناسان و بازرگانان، رد کامل منابع انرژی از روسیه کل بخش های اقتصاد را متوقف خواهد کرد. همچنین بسیاری از سیاستمداران از بیهودگی چنین اقداماتی صحبت می کنند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала