مرکز صادرات روسیه: ایران علاقمند به افزایش عرضه محصولات کشاورزی و الکترونیکی از روسیه است

© Sputnik / Shiva Abshenasپرچم ایران و روسیه
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
مرکز صادرات روسیه اعلام کرد که ایران علاقمند به افزایش عرضه محصولات از روسیه است و صادرکنندگان روسی آماده ورود به بازار این کشور هستند.
به گزارش اسپوتنیک، کسنیا تاریگوا، مدیر عامل ارشد توسعه محصولات غیر مالی و شبکه خارجی مرکز صادرات روسیه گفت: شرکت‌های روسی چشم‌انداز بسیار خوبی در بازار ایران دارند. تقاضا برای محصولات کشاورزی، تلفن، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات پزشکی، مهندسی برق، تجهیزات صنعتی و قطعات یدکی برای تکنولوژی مختلف و برای تامین واگن های باری، وسایل نقلیه، ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
وی افزود: در عین حال، صحبت از فرصت‌ها در چارچوب همکاری با ایران نادرست است، همچنین عوامل محدودکننده‌ای وجود دارد که شرکت‌ها باید هنگام تصمیم‌ گیری برای صادرات به آن توجه کنند.
در طول این وبینار، کارشناسان به صادرکنندگان گفتند که چه کلیشه ای می تواند مانع از تجارت شرکت های روسی در این کشور شود.
شرکت کنندگان دریافتند که مضرترین کلیشه در مورد ایران این است که این کشور یک کشور توسعه نیافته است که در آن می توان به راحتی و به سادگی درآمد کسب کرد. کارشناسان در این نشست گفتند: تجارت در خون ایرانیان است، آنها هزاران سال تجربه در تجارت دارند و باید به صورت تخصصی و با احترام به سنت ها با آنها کار کرد.
توافق تهران و مسکو برای صادرات برخی از محصولات لبنی از ایران به روسیه و اتحادیه اوراسیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
توافق تهران و مسکو برای صادرات برخی از محصولات لبنی از ایران به روسیه و اتحادیه اوراسیا + عکس
دومین اشتباهی که یک کارآفرین در ایران می تواند مرتکب شود این است که سعی کند برخی از مسائل تجاری را به سرعت حل کند. ایرانی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: عجله کار شیطان است. اغلب بازرگانان داخلی در شرایط فشار، شروع به اعمال فشار بر شرکای ایرانی می کنند، اما این هرگز به نفع طرف روس نیست. لازم است از قبل آماده شده و زمان بیشتری برای آشنایی، مذاکره و تایید شرکا در نظر گرفته شود.
یکی دیگر از کلیشه ها این است که شما باید به دنبال یک "رئیس اصلی" باشید و با او مذاکره و مشکلات را حل کنید. این راه اشتباهی است، زیرا در محیط کسب و کار است که 99 درصد موفقیت کار در قالب افقی است. همیشه باید از این واقعیت را درک کرد که ایرانی ها ارتباطات زیادی دارند تا محصولاتی را که برایشان جذاب است تبلیغ کنند.
آخرین کلیشه این است که زنان در ایران مورد تبعیض قرار می گیرند، اما این یک اشتباه است: زنان در ایران محترم هستند و به تجارت و علم می پردازند.
وبینار صادرات به ایران اولین رویداد بزرگ از مجموعه وبینارهای ضد بحران بود که به صادرات تحت محدودیت های خارجی اختصاص داشت و به درخواست شرکت‌ها و آموزشگاه صادرات، مجموعه‌ای از وبینارهای ضد بحران را راه‌اندازی کرده است که در آن درباره فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به کشورهایی که روابط تجاری کامل با روسیه را حفظ کرده‌اند صحبت می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала