واکنش سفارت روسیه در تالین در اعتراض به بازداشت سردبیر اسپوتنیک مدیا در استونی

© Sputnikواکنش سفارت روسیه در تالین در اعتراض به بازداشت سردبیر اسپوتنیک در استونی
واکنش سفارت روسیه در تالین در اعتراض به بازداشت سردبیر اسپوتنیک در استونی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
سفارت روسیه در تالین خواستار آزادی فوری النا چریشوا، سردبیر اسپوتنیک مدیا شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در استونی، در تاریخ 6 آوریل، به ظن ارتکاب جنایت علیه صلح و همچنین نقض تحریم های بین المللی علیه ی ک شهروند روسی، سردبیر پورتال اطلاع رسانی اسپوتنیک مدیا، النا چریشوا که در استونی بازداشت شده است، مراتب اعتراض خود را به دولت استونی اعلام کرد.
در پیامی که در کانال رسمی تلگرام سفارت منتشر شده، آمده است: "سفارت به شدت اعتراض می‌کند، تمام اقدامات ممکن را برای حفظ حقوق و منافع النا چریشوا انجام می‌دهد و خواستار آزادی فوری او می‌شود".
در اوایل ماه مارس، پورتال اطلاعات اینترنتی استونیایی اسپوتنیک مدیا اعلام کرد که به دلیل فشار و محدودیت های بانک ها و مقامات استونی و همچنین تهدیدات علیه کارمندان خود تعطیل می شود. همانطور که سردبیر النا چریشوا در آن زمان اعلام کرد، بانک‌های استونی در طول سال حقوق کارمندان را مسدود کردند و حساب‌های اسپوتنیک مدیا را به ظن "پول‌شویی، تأمین مالی تروریسم، فروش غیرقانونی الکل" بستند. علاوه بر این، اخیراً بسیاری از افراد از همکاری با این پرتال خودداری کرده اند و سردبیر و کارمندان "تهدیدهای آشکار از سوی شخصیت های مبهم" دریافت می کنند.
RT  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
نهاد تنظیم فعالیت رسانه ها در انگلیس مجوز "راشا تودی" را برای پخش برنامه های تلویزیونی لغو کرد
اسپوتنیک مدیا توسط کارمندان سابق اسپوتنیک استونی ایجاد شد که پس از چهار سال فعالیت، دو سال پیش به دلیل تهدید پلیس استونی بسته شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала