قیمت گوجه فرنگی در ایران شکسته شد

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر Помидоры, выращиваемые в тепличном комплексе
Помидоры, выращиваемые в тепличном комплексе  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
رییس اتحادیه بارفروشان ایران گفت: رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به 30 استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به شکسته شدن قیمت گوجه فرنگی، گفت: رانندگان کامیون با پذیرش 10 درصد افزایش نرخ کرایه پذیرفتند که به جاده‌ها باز گردد و همین مسئله تنش‌های قیمتی در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کنترل کرد.
وی با بیان اینکه کامیون‌های سپاه و ارتش برای حمل بار محصولات کشاورزی اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به 30 استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.
این فعال صنفی ادامه داد: ورودی بار صبح پنجشنبه از 3 هزار تن روز گذشته به 15 هزار تن رسید یعنی میزان بار 5 برابر افزایش پیدا کرد.
رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به کاهش نرخ گوجه فرنگی، خاطر نشان کرد: امروز گوجه فرنگی کیلویی 10 تا 12 هزار تومان فروخته شد. لازم به ذکر است که گوجه درجه دوم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی 7 تا 10 هزار تومان است. همچنین قیمت هندوانه به کیلویی 6 تا 7 هزار تومان رسیده است.
Посетитель выбирает помидоры в гипермаркете Лента в Великом Новгороде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
افزایش بی سابقه قیمت گوجه فرنگی در ایران
این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: قیمت سیب‌زمینی کهنه کیلویی 6 تا 8 هزار تومان و سیب‌زمینی نو کیلویی 10 تا 11 هزار تومان فروخته شد. همچنین پیاز کیلویی 5 هزار تومان عرضه شد.
وی با بیان اینکه 80 درصد بار بفروش رفته است، تصریح کرد: امیدواریم که از هفته آینده قیمت‌ها به نرخ سابق باز گردد و از آغاز هفته جدید قیمت گوجه روی پایه 9 تومان بنشیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала