استقبال عربستان از کناره‌گیری رئیس جمهور یمن از قدرت

© Photo / IRNAاستقبال عربستان از کناره‌گیری رئیس جمهور یمن از قدرت
استقبال عربستان از کناره‌گیری رئیس جمهور یمن از قدرت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات این کشور از اقدام "عبد ربه منصور هادی" در کناره‌گیری از قدرت استقبال کرده‌اند.
به گزارش به نقل از خبرگزاری مهر، تلویزیون عربستان سعودی در واکنش به کناره گیری "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن، اعلام کرد: عربستان از کناره گیری هادی و واگذاری قدرت به شورای رهبری ریاست جمهوری استقبال می‌کند.
بر اساس این گزارش، تلویزیون عربستان افزود: عربستان تصمیم گرفته است ۳ میلیارد دلار کمک اقتصادی فوری به یمن ارائه دهد.
همچنین گفته شده است که مقامات عربستان سعودی از شورای رهبری ریاست جمهوری خواسته اند تا مذاکرات با جنبش انصارالله را تحت نظارت سازمان ملل متحد آغاز کند. در همین حال، ولیعهد سعودی در جریان دیدار با اعضای شورای رهبری ریاست جمهوری مدعی شده است: عربستان به دنبال ثبات و امنیت در یمن است.
بمب خوشه ای مورد استفاده علیه یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
بمب‌های خوشه‌ای عربستان علیه مردم یمن
پیشتر "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر داد. عبد ربه منصور هادی با کناره گیری از قدرت تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری محول کرده است.
"رشاد محمد العلیمی" ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. در همین حال، گفته می‌شود که رئیس جمهور یمن "علی محسن الأحمر" معاون خود را از سِمتش برکنار کرده است.
شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت یمن را برعهده خواهد داشت. طبق اعلام برخی منابع، شورای رهبری ریاست جمهوری ۸ عضو دارد و "سلطان علی العراده"، "طارق محمد صالح"، "عبدالرحمن ابو زرعه"، "عبدالله العلیمی باوزیر"، "عثمان مجلی" و "عیدروس الزبیدی" از اعضای این شورا هستند. این درحالی است که پیشتر برخی گزارش‌ها از برکناری عبد ربه منصور هادی از قدرت توسط عربستان سعودی حکایت داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала