پروتز دارای حس لامسه ساخته شده است

© Photo / Maxbionicپروتز دارای حس لامسه ساخته شده است
پروتز دارای حس لامسه ساخته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
متخصصان دانشگاه بریستول (بریتانیا) با استفاده از چاپگر سه بعدی انگشتی ساخته اند که با پوست مصنوعی پوشیده شده و می تواند احساس لمس کردن را تجربه کند. این خبر توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این پروتز با کمک حسگرهای ویژه می تواند سیگنال هایی مشابه سیگنال های ابجاد شده از سلول های عصبی مختلف انسانرا تولید کند.
پروفسور ناتان لپورا، رهبر این مطالعه علمی می‌گوید: "کار ما به درک چگونگی ایجاد حس لامسه در ساختار داخلی پیچیده پوست انسان کمک می‌کند. در طول مطالعه ، دانشمندان شبکه‌ای از برآمدگی‌های ریز پین‌شکل، شبیه به آنچه روی پوست انسان یافت می‌شود، ایجاد کردند. غده های مصنوعی ساختار پیچیده ای دریافت کردند.
رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع ایران
لپورا گفت: "ما دریافتیم که نوک انگشت لمسی ساخته شده با استفاده از چاپگر سه بعدی ما می تواند سیگنال های عصبی مصنوعی تولید کند که شبیه سیگنال های نورون های لمسی واقعی هستند." در طول آزمایش، پروتز سطوح را تقریباً به همان روشی احساس می‌کرد که یک انگشت زنده معمولی احساس می کند.
لپورا در پایان افزود که تیم او در حال حاضر روی تولید پوست مصنوعی نازک‌تری کار می‌کند که از پوست واقعی قابل تمیز دادن نیست. در آینده، این پوست امکان ایجاد پروتزهای "زنده" و رباتیک برای کار با اجسام شکننده را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала