هزینه‌های گزاف برای آموزش ارزهای دیجیتال در ایران +عکس

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ممنوع شدن تبلیغات ارزهای دیجیتال در گوگل
ممنوع شدن تبلیغات ارزهای دیجیتال در گوگل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
تدریس خصوصی و نیمه خصوصی ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری بازار داغ کاسبی در ایران شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرهیختگان در گزارشی به هزینه‌های برخی موسسات برای آموزش ارزهای دیجیتال پرداخته است. دوره‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها با وعده سودهای نجومی برگزار می‌شود
کلاس‌های نیمه‌خصوصی آموزش ارز‌های دیجیتال که قیمت‌های گزافی دارند و مهم‌تر از آن با انواع و اقسام ترفندها سعی می‌کنند که ذهن مخاطب را در نگاه اول تسخیر کنند. وعده سودهای آنچنانی چنان هیجان‌آور است که برخی موسسات و اشخاص حقیقی برای یک‌ماه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان از هر نفر هزینه آموزش دریافت می‌کنند. به‌ عبارتی هر ساعت آموزش برای یک نفر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و یک جلسه دو ساعته حدود یک ‌میلیون تومان آب می‌خورد. درآمدزایی موسسات و اشخاص حقیقی از آموزش فقط در برگزاری کلاس‌های عمومی و خصوصی خلاصه نمی‌شود، عضویت در کانال‌های VIP گاهی برای هر ماه بین ۲۷۰ تا ۷۵۰ هزار تومان و حتی یک میلیون تومان برای هر فرد هزینه دارد. پکیج‌های آموزشی رمزارز‌ها در ایران قیمت‌های عجیب‌ وغریبی دارند و گاهی به ۳۰۰ میلیون تومان هم می‌رسند. ویدئوی آموزشی ۱۴ ساعته را ۶ میلیون تومان می‌فروشد و این یعنی هر ساعت فیلم آموزشی این موسسه برای خریدار ۴۲۸ هزار تومان آب می‌خورد.
براساس آمارهای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تعداد کدهای بورسی کشور به حدود ۵۸ میلیون کد می‌رسد، همچنین برآوردها حکایت دارد که حدودا ۱۲ میلیون ایرانی رمزارز دارند که بیش از ۸۰ درصد از فعالان این بازار آموزش ندیده‌اند. بنابراین عده زیادی تحلیلگر ارز‌های دیجیتالی شده‌اند که کمترین فهمی از ماهیت فعالیت در این حوزه را نداشتند.

کاربرانی معتقدند اگر روانشناسی این بازار را کسی بداند، ترس و طمع را کنترل کند و سرمایه را مدیریت کند این بازار دریای سود است که فقط و فقط با تجربه به دست ‌می آید. این کاربران کلاس‌های آموزشی با هزینه‌های عجیب و غریب را مفید نمی‌دانند و مطالب آن را تکرار مباحث عنوان می‌کنند و بر این باورند که این دوره‌ها تنها برای برخی منبع درآمد و کاسبی است.

جمعی از کاربران معتقدند دولت باید شغل ایجاد کند و مردم را از این سر کار گذاشتن‌ها نجات دهد اما متاسفانه کاری کرده است که اکثر مردم دلال ارز دیجیتال و سهام و دلار شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала