خودکفایی ایران در تولید انسولین

© Flickr / Hannipic (PhotoArt Laatzen)انسولین
انسولین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
نماینده مجلس ایران: یک شرکت دانش بنیان داروسازی یک واحد تولید کننده انواع واکسن و انسولین قلمی است که با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی نظرآباد به بهره برداری رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، یک شرکت دانش بنیان داروسازی عصر 7 آوریل (پنجشنبه) با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در شهرک صنعتی نظرآباد این استان به بهره برداری رسید.
علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در حاشیه این مراسم گفت: "این شرکت دانش بنیان داروسازی یک واحد تولید کننده انواع واکسن و انسولین قلمی است که با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی نظرآباد به بهره برداری رسیده است.
این شرکت که در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث شده در مرحله اول اقدام به تولید واکسن کرونا می‌کند که بر اساس میزان سفارشات اقدام به تولید می‌کند".
وی در ادامه از دستیابی به دانش تولید ماده اولیه انسولین از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تأمین نیاز بازار داخلی و خودکفایی ملی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: "با دستیابی به این فناوری ایران هفتمین کشور دارنده دانش تولید و ساخت ماده اولیه انسولین خواهد بود.
برگزاری نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان ایرانی در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
برگزاری نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان ایرانی در مسکو
پیش از این دانش تولید ماده اولیه این محصول راهبردی در انحصار کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، دانمارک، چین و هند بود، گفت: این محصول از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است و هم اکنون درمرحله مطالعات بالینی هستیم.
در این شرکت برای راه اندازی خط تولید داروهای بیوتکنولوژی ۱۲۶ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است".
حدادی با اشاره به نیاز ۳۵ میلیون قلم انسولین و خروج سالانه ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور که برای واردات این محصول حیاتی گفت: "درحال حاضر ۹۰ درصد از انسولین قلمی مورد نیاز کشور وارداتی است که این شرکت در مرحله نخست توان تولید ۳۰ درصد آن را دارد اما با تولید مواد اولیه بومی این میزان قابل افزایش است و می‌تواند مازاد نیاز کشور را صادرات کند.
این مواد علاوه بر تأمین نیاز داخل قابلیت صادرات و ارز آوری نیز دارد. ظرفیت‌های ارزشمندی توسط دانشمندان در استان البرز وجود دارد و شرکت‌های دانش بنیان البرز استان هم اقدامات مؤثری در جهت پیشرفت کشور انجام داده‌اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала