تاثیر بحران جهانی تراشه‌ها بر تولید خودرو در چهارمین خودروساز بزرگ جهان

© REUTERS / Kai PfaffenbachАвтомобили Porsche 911 Carrera S и Mission E перед открытием Франкфуртского автосалона-2015 во Франкфурте-на-Майне
Автомобили Porsche 911 Carrera S и Mission E перед открытием Франкфуртского автосалона-2015 во Франкфурте-на-Майне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
تولید کارخانه شرکت خودروسازی چندملیتی استلانتیس ایتالیا برای پنجمین سال متوالی کاهش می‌یابد.
به گزارش اسپوتنیک، تولید خودرو در سایت‌های واقع در ایتالیا متعلق به شرکت برای پنجمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد.
فیات کرایسلر و شرکت پژو پی‌اس‌ای در آغاز سال گذشته (ژانویه ۲۰۲۱) با هم ادغام شدند و استلانتیس، چهارمین خودروساز بزرگ جهان را تشکیل دادند. پی‌اس‌ای، در زمان ادغام، هیچ گونه تاسیسات تولیدی در ایتالیا نداشت.
Покупатели в салоне магазина Автомобили на Бакунинской улице в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
زشت‌ترین اما ایمن‌ترین خودرو + عکس
اتحادیه صنفی در ایتالیا اعلام داشت که تولید کلی استلانتیس در ایتالیا در سه ماهه اول ۱۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که دلیل آن کمبود نیمه هادی است. به ویژه، تولید خودرو با ۲.۶ درصد کاهش به ۱۲۳ هزار و ۴۸۴ دستگاه رسید، در حالی که تولید ون با ۳۰.۴ درصد کاهش به ۵۶ هزار و ۶۹۰ دستگاه رسید.
برخی از مسائل مانند همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود مداوم تراشه در حال تبدیل شدن به یک امر ثابت هستند اما جنگ در اوکراین نیز بر عرضه تاثیر می‌گذارد اما این امیدواری وجود داشت که سال ۲۰۲۲ بتواند بهبودی در زمینه نیمه هادی‌ها و تامین مواد اولیه ایجاد شود اما اکنون، احتمال آن کاهش یافته است. بر اساس روندهای مشاهده شده در سه ماهه، تولید سال ۲۰۲۲ می‌تواند به زیر ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه با خودروهایی کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه کاهش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала