ایران به دنبال ایجاد تجارت با روسیه از طریق دریای خزر است

© Sputnik / Shiva Abshenasپرچم ایران و روسیه
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
کار آفرین ایرانی در گفتگو با اسپوتنیک تاکید کرد که ایران به دنبال ایجاد تجارت با روسیه از طریق دریای خزر است.
به گزارش اسپوتنیک، حسین پاک، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی صباح در روسیه گفت: بهبود لجستیک، تجارت مستقیم از طریق دریای خزر - که تنها با بهبود زیرساخت‌های بنادر دریایی امکان‌پذیر است، باعث توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه می‌شود.
وی افزود: به هر حال ما در دریای خزر همسایه هستیم که باید با انرژی بیشتری در روابط تجاری و اقتصادی خود برای تجارت مستقیم استفاده کنیم، اما برای این امر لازم است زیرساخت های تجاری بنادر خود را توسعه دهیم. به عنوان مثال، ما محصولات خود را - 12 واگن پنیر در ماه - از طریق راه آهن از طریق آذربایجان به روسیه تحویل می دهیم.
به گفته وی، ایران علاوه بر پنیر، شیر، گوشت و سایر محصولات کشاورزی، می‌تواند محصولات صنعتی و پتروشیمی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی خانگی، کاغذ روکش شده را نیز به روسیه عرضه کند.
حسین می‌گوید برای تحریک تجارت (تجارت بین روسیه و ایران در سال 2021 از 4 میلیارد دلار فراتر رفت)، لازم است فعال‌تر به تسویه حساب‌های متقابل با ارزهای ملی روی بیاوریم. وی گفت: بانک‌های مرکزی باید به سرعت حساب‌های کارآفرین ها را با یکدیگر افتتاح کنند، بانک‌های خصوصی و تجاری نیز باید همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.
حسین در پاسخ به این سوال که چگونه می توان تحت فشار تحریم ها بهترین عملکرد را داشت، پاسخ داد که تنها دستور کار این است که اول از همه فقط به توان خود برای توسعه تولید داخلی تکیه کنیم.
این کارآفرین در پایان گفت: می دانید چرا هیچکس در ایران دلتنگ مک دونالد نیست؟ چرا که ما هرگز آن را نداشته ایم. ایرانی ها کافه های سنتی را ترجیح می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала