آمریکا و اروپا: آماده سناریوهای دیگر در قبال ایران هستیم

© AP Photo / Bela Szandelszkyبرلین واشنگتن لندن و پاریس
برلین واشنگتن لندن و پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای در بروکسل دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که به تازگی به بروکسل سفر کرده است، با وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس، سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای با ایران دیدار کرده و در بخشی از رایزنی‌هایشان به موضوع برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص این دیدار آمده است: وزیر امور خارجه بلینکن با همتایان خود در تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) دیدار کرد تا درباره تصمیم مشترکمان مبنی بر اطمینان‌یابی از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، گفت‌وگو کنند.
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
گزارش و تحلیل
چرا ایران برای توافق وین عجله ندارد؟
در ادامه آمده است: آن‌ها توافق داشتند، راهکاری دیپلماتیک که موجب بازگشتی دوجانبه به اجرایی کردن کامل برجام شود، بهترین نتیجه است اما همچنین مطرح کردند که ما در صورت لزوم، آماده سناریوهای دیگر نیز هستیم.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر با بیان این که دولت واشنگتن در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین هنوز "تصمیمات سیاسی" خود را نگرفته است تصریح کرده بود: آمریکا تلاش می کند موضوعات باقی مانده در این مذاکرات را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала