گزارش و تحلیل

چرا آمریکا یا اسرائیل به ایران حمله نمی کنند؟

© Fotolia / Borna_Mirچرا آمریکا یا اسرائیل به ایران حمله نمی کنند؟
چرا آمریکا یا اسرائیل به ایران حمله نمی کنند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
بحثی که خیلی وقت ها زیاد مطرح می شود و به صدر خبرها می رود و بعدها مقداری در ذیل خبرها قرار می گیرد این است که آیا آمریکا و یا اسرائیل به ایران و یا حتی تاسیسات هسته ای ایران حمله می کنند یا نه؟
حتی برخی در ظاهر ایرانی یا با عنوان ایرانی و در باطن دشمن ملت ایران بعضی وقت ها در رسانه ها جمع می شوند و تلاش می کنند که آمریکا را تشویق کنند که به ایران حمله کند و ایران را اشغال کند و یا اسرائیل را تشویق کنند تا به تاسیسات هسته ای و زیر بنایی ایران حمله کند.
برخی که بیش از چهل سال است در آمریکا و اروپا زندگی می کنند و هنوز متوجه نشده اند که چرا ملت ایران اینها را طرد کرده اند.
بگذارید یک بار هم بگوییم تا اینها متوجه شوند.
ملت ایران شماها را به این دلیل طرد کرده اند که ظاهرتان ایرانی بود ولی باطنتان ایرانی نبود و نیست.
حتی اگر ایران با خاک یکسان شود، خاک ایران هم پذیرای شما خیانتکاران نخواهد بود.
اینکه برخی موافق نظام باشند و اینکه برخی مخالف باشند امری بسیار طبیعی است، واصلا می توان گفت بودن موافق و مخالف در همه زمینه ها و مباحث نشان می دهد که ملت و جامعه ایران زنده و پویا هستند و به نظر شخصی بنده باید به نظر همه احترام گذاشت، اما مرز تعیین کننده باید حرمت ایرانزمین باشد.
ایران نشست سران اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
ایران نشست سران اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی را محکوم کرد
فردی که با دشمن همدست می شود و بر علیه ملت خیانت می کند حسابش از موافق و یا مخالف جدا است، آن فرد خیانتکار است و تکلیف خیانت در همه جای جهان و همه برهه های تاریخ معلوم است.
تشویق دشمن برای حمله به ایرانزمین به امید اینکه پس از نابودی ایرانزمین و کشته شدن ملت ایران دشمن بیاید و حکومت را دو دستی تحویل آنها بدهد پس ترین و بی وجدان ترین تفکری است که ممکن است نزد کسی باشد.
به هر حال باید توجه داشت دلیل اینکه آمریکا یا اسرائیل و یا ... جسارت حمله به ایران را ندارند این نیست که آنها نمی خواهند این کار را انجام دهند یا اینکه امکانات لازم برای چنین حمله ای را در اختیار ندارند.
بله همه به خوبی می دانند هم آنها خیلی دلشان می خواهد چنین کاری را انجام دهند هم اینکه امکانات تسلیحاتی انجام چنین عملیاتی را در اختیار دارند.
ولی دلیل اینکه آنها جسارت انجام چنین کاری را ندارند این است که آنها به خوبی می دانند، ممکن است بتوانند ضربه اول را بزنند اما ضربه آخر را ایران خواهد زد.
اینگونه نیست که آنها بخواهند بر علیه ایران کاری انجام دهند و بعد ایران بنشیند و تماشا کند و واکنشی نشان ندهد.
ایران دهه ها هست خود را برای مقابله با آمریکا آماده می کند، اسرائیل که جای خود دارد.
طبق اظهار نظر اخیر فرمانده سابق سنتکام ماجرای حمله ایران به پایگاه عین الاسد در عراق نقطه عطفی در همه برنامه های نظامی آمریکا در منطقه به حساب می آید.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
مقام سابق اسرائیل: توافق در وین برای اسرائیل هزینه سنگین دارد
وی اعتراف کرده که آمریکایی ها تصور نمی کردند که موشک های ایرانی اینقدر دقیق و اینقدر قدرتمند باشند و اینکه ایرانی ها حتی جسارت حمله به پایگاه آمریکایی ها را داشته باشند.
حمله اخیر به پایگاه سری موساد اسرائیل در اربیل نه فقط توانمندی عملیاتی ایران را نشان داد بلکه توانمندی اطلاعاتی امنیتی ایران را هم نمایش داد.
ایرانی ها اهداف را با دقت انتخاب کردند و با فاصله حدود یک هزار کیلومتر و ضریب خطای کمتر از یک متر توانسته اند جاهایی را در آن پایگاه هدف قرار دهند که کل پایگاه روی هم بخوابد ونابود شود.
البته شش موشک از دوازده موشک ماموریت منهدم کردن پایگاه اسرائیلی ها را داشتند شش موشک دیگر ظاهرا دور تا دور کنسولگری نوساز آمریکا در اربیل را به گونه ای نابود کردند که زیر آن خالی شده و آنها مجبور می باشند دوباره کنسولگری را تخریب کنند و از نو بسازند.
اسرائیلی ها به خوبی می دانند که ایرانی ها از مکان های حساس که آنها در آن تسلیحات کشتار جمعی و اتمی خود را مخفی کرده اند مطلع می باشند و با توجه به عملیات اربیل متوجه شده اند که اگر ایرانیها تصمیمی بگیرند می توانند این مراکز را با دقت بسیار زیاد هدف قرار دهند و آنها را نابود کنند و بالطبع فاجعه بیافرینند.
همچنین آمریکایی ها متوجه هستند که همه پایگاه های آنها در منطقه در تیررس موشک های ایرانی است و اگر ایرانی ها تصمیم بگیرند به این پایگاه ها حمله کنند هزاران سرباز آمریکایی در خطر می باشند و هیچ رئیس جمهوری و یا دولتی در آمریکا نمی تواند تاوان بازگشت تابوت این همه سرباز را بدهد.
اینکه برخی تصور می کنند در جنگ های جدید آمریکایی ها از فناوری های الکترونیک و جنگ از راه دور استفاده می کنند تصور اشتباهی است.
بله آنها ممکن است برای حمله کردن از این فناوری استفاده کنند، گو اینکه ایران هم تسلیحاتی هم سطح آنها در این زمینه تولید کرده و خوب همه می دانند دلیل دلواپسی آنها از پهبادهای ایرانی این است که ایران در این زمینه از فناوری بسیار بالایی برخوردار است، اما نکته مهم این است که همه پایگاه های آمریکایی ها در منطقه در تیر رس ایرانی ها و متحدینشان هستند و بدیهی است در صورتی که یک جا در ایران هدف قرار گیرد ده جای آمریکایی در منطقه ممکن هدف قرار گیرد و برای ایرانی ها مهم نیست که با کشور میزبان رابطه خوب داشته باشند یا نداشته باشند، همین که این کشور اجازه دهد آمریکایی ها از پایگاه هایش استفاده کنند یعنی در صورت انجام هر عملیاتی این پایگاه ها هدف مشروع برای ایرانی ها خواهد بود.
در پایان باید به آنهایی که امروزه تلاش دارند آمریکایی ها و اسرائیلی ها را قانع کنند که به ایران حمله کنند گفت، نه آمریکایی ها نه اسرائیلی ها نیاز به قانع کردن ندارند، آنها اگر دستشان می رسید بدون اینکه شماها حرفی بزنید حمله کرده بودند، دستشان نمی رسد و به همین دلیل سالها است مجبور هستند بروند پای میز مذاکره با ایرانی ها بنشینند و تحریم های کذایی اعمال کنند و بعد بردارند و بعد بگذارند و... تا آنچه را که می خواهند از طریق دیپلماتیک به دست آورند.
چون آنها به خوبی می دانند در میدان حریف ایرانی ها نخواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала