بلینکن: برای رسیدن به توافق خوشبین نیستیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بیان داشت که درخصوص مذاکرات وین چندان به رسیدن به توافق خوشبین نیستیم.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که به اروپا سفر کرده است، در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی درارتباط با خروج سپاه از فهرست موسوم به سازمانهای تروریستی خارجی اظهار نظر صریحی نکرد و و در پاسخ به این سوال که آیا سپاه را تروریستی می داند، گفت: بله
بلینکن در این مصاحبه در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و آیا قرار است در این فهرست باقی بماند، گفت: بله. همینطور است. و در ادامه در خصوص خروج سپاه از لیست سازمان های تروریستی گفت که نمی خواهم به جزییات مذاکرات اشاره کنم.
بلینکن افزود: باید بگویم با وجود تمام تلاش هایی که برای دستیابی به توافق انجام داده ایم و با وجود این امر که این توافق برای امنیت ما بهتر خواهد بود، من چندان به دستیابی به این توافق خوشبین نیستم. ما به این مرحله (دستیابی به توافق) نرسیده ایم. باید ببینیم می توانیم به یک توافق دست یابیم یا خیر.
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا زمان رو به اتمام است؟ گفت: زمان بسیار کم است. امروز و سپس در طول روز بعد در مورد آن (مذاکرات) با شرکای اروپایی خود صحبت خواهیم کرد. ما از نزدیک و هماهنگ با اروپایی ها، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس همکاری کرده ایم.
بلینکن خاطرنشان کرد: پس باید ببینیم که به کجا می رسیم. من همچنان بر این باورم بازگشت به توافق به نفع آمریکا است، اگر ایران نیز همین کار را انجام دهد. ما به این نقطه نرسیده ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала