اسرائیل: برای اقدام در ایران به‌ سرعت در حال آماده شدن هستیم

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد
اسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته است که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای "اقدام در ایران" با سرعت زیاد در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، آویو کوخاوی شامگاه دوشنبه، ۱۵ فروردین، گفت که "مأموریت‌هایی با محوریت عملیات هوایی، جنگ بین جنگ‌ها، عملیات در حلقه دوم و آماده‌سازی برای اقدام در ایران، با شتاب بسیار در جریان است".
او که در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل سخن می‌گفت، همچنین افزود که این نیرو "به‌شکلی بی‌سابقه در حال افزایش و تکمیل دامنه انواع پلت‌فرم‌ها و سنسورهای هوایی و تسلیحات است".
رئیس ستاد ارتش اسرائیل که مجری دستورات دولت این کشور است، در یک سال گذشته به‌صراحت از دولت آمریکا خواسته است از احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در ادعاهای دوشنبه‌شب خود به حملات متعدد هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه نیز اشاره کرد و با قبول تلویحی مسئولیت، آن را اقداماتی در مقابله با ایران و حزب‌الله و جلوگیری از انتقال تسلیحات ایرانی برای حزب‌الله اعلام کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
درخواست بلینکن از نخست وزیر اسرائیل درباره ارائه جایگزین های برجام
ژنرال کوخاوی مدعی شد که حملات نیروی هوایی "در جلوگیری از استقرار نیروهای ایرانی در سوریه، نیروهای حزب‌الله در بخش جنوبی ارتفاعات جولان، جلوگیری از دستیابی دشمن به سلاح‌های پیشرفته و خنثی کردن تهدیداتی که ممکن بود متوجه جان و مال شهروندان اسرائیل بشود، تاثیرگذار بود".
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در هفته‌های گذشته گفته است که حتی در صورت احیای برجام، کارزار کشورش برای "تضعیف ایران" در عرصه‌های گوناگون ادامه خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала