آغاز ساخت نیروگاه اتمی تمام بومی در ایران

© Photo / ISNA agency / ESLAMIمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز ساخت نیروگاه تمام بومی ۳۶۰ مگاواتی در دارخوین در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین بیان کرد: نیروگاه تمام بومی ۳۶۰ مگاوات در دارخوین در سال ۱۴۰۱ را دنبال خواهیم کرد که همه صنایع دانش بنیان به خدمت گرفته شوند و اولین نیروگاه را با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان به اجرا درآوریم تا کشور در زمره سازندگان نیروگاه‌های برق اتمی قرار بگیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی ایران خیلی زود فاسد می شود و ضایعات زیادی در این حوزه داریم. در حال حاضر نیز ۱۲ منطقه پرتودهی را طراحی کرده ایم تا این مراکز با تجهیزات تمام ایرانی در دستور کار است.
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
گزارش و تحلیل
چرا ایران برای توافق وین عجله ندارد؟
اسلامی در خصوص تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: در چند ماه گذشته با تدابیر خاص در شرایط کاملا نرمال و با روابط منطقی و بر اساس موازین و مقررات تبادلات صورت گرفت که امیدواریم هر روز قابلیت تقویت داشته باشد. سازمان انرژس اتمی اولین سازمانی است که بر مبنای سند تحول دولت، سند جامع راهبردی توسعه انرژی اتمی را تبیین کرده و امیدواریم بر اساس آن به خوبی پیش برویم.
معاون رئیس جمهور ایران همچنین درباره مذاکرات و توقف ایجاد شده در مذاکرات وین بیان داشت: مذاکرات توسط تیم مذاکره کننده ایرانی انجام شده و مراحل خودش را طی می‌کند و موضوع حائز اهمیت، اراده جمهوری اسلامی ایران است که همواره پیشگام اعتمادسازی و رفع ابهامات بوده، ملت ایران هیچ زمان حرف غیرقانونی و زور را نپذیرفته و نمی پذیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала