چین هدف واقعی حملات آمریکا به روسیه را فاش کرد

© AP Photo / Eugene Hoshikoشانگهای چین
شانگهای چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
ایالات متحده برای کنترل اروپا و جلوگیری از نزدیکی آن با فدراسیون روسیه، دشمنی با روسیه را دامن می زند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " Huanqui"، Che Jianxin مفسر نشریه نامبرده نوشت "ایالات متحده برای کنترل اروپا و جلوگیری از نزدیکی آن با فدراسیون روسیه، دشمنی با روسیه را دامن می زند".
مفسر چینی در ادامه نوشت:" بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، واشنگتن تلاش کرد تا اقتصاد روسیه را به طور کامل نابود کند. آمریکا رویای ادغام با جهان غرب را به روسیه تحمیل کرد، اما روسیه هرگز بخشی از غرب نشد.
بدین ترتیب،واشنگتن تلاش ورزید برای در تنگنا قرار دادن مسکو، ناتو را به سوی شرق گسترش بدهد. اما هدف ایالات متحده نه تنها درهم شکستن روسیه، بلکه به دست آوردن کنترل بر اروپا است.
اگر روابط روسیه و اروپا بهبود یابد، کل وجود اتحاد آتلانتیک شمالی و حضور نظامی آمریکا در اروپا از بین خواهد رفت. نباید روابط تنگاتنگ روسیه و اروپا نادیده گرفته شود. مسکو منابع انرژی دارد، اروپا فناوری دارد. از این رو شروع کار خط لوله گاز نورد استریم 2 برای آمریکا فاجعه بار می بود و آنها به شدت با این پروژه مخالفت کردند.
پیش بینی ورشکستگی در آمریکا بخاطر بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
پیش بینی ورشکستگی در آمریکا بخاطر بایدن
ایالات متحده همچنین ارز اروپایی را تهدیدی برای دلار می داند: یورو 19 درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل می دهد و به عنوان وسیله پرداخت تقریباً به دلار رسیده است.
اگر یورو در آینده از دلار پیشی بگیرد و ارزهای دیگر سهم آن را بیش از پیش به خود اختصاص بدهند، وضعیت کنونی در ایالات متحده که حتی بدون کوچکترین تلاشی از دلار برای سودجویی استفاده می‌کند، اساساً متزلزل خواهد شد.
چنین تحولی به رهبری جهانی آمریکا ضربه می زند. دلار، فناوری و عملیات نظامی "سلاح اصلی" ایالات متحده است و این درحالی است که روند کنار گذاشتن ارز آمریکا از قبل آغاز شده است.
علاوه بر این، واشنگتن به دامن زدن به درگیری های نظامی در سراسر جهان ادامه می دهد. در عین حال، ایالات متحده به طور فزاینده ای متحدان خود را رها می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала