موسس تلگرام به رتبه سوم در بین ثروتمندترین روس ها صعود کرد

CC BY 2.0 / TechCrunch / Pawel Walerjewitsch Durowموسس تلگرام به رتبه سوم در بین ثروتمندترین روس ها صعود کرد
موسس تلگرام به رتبه سوم در بین ثروتمندترین روس ها صعود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
فوربس برای اولین بار پاول دوروف را در فهرست سه شهروند ثروتمند روسیه قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، پاول دوروف، بنیانگذار شبکه اجتماعی "وکانتکته"(شبکه اجتماعی شبیه فیس بوک) و رئیس پیام رسان تلگرام با ثروتی بالغ بر 15.1 میلیارد دلار برای اولین بار در رتبه سوم فهرست ثروتمندترین شهروندان روسیه از نظر فوربس قرار گرفت.
البته این مورد را هم باید در نظر گرفت که موفقیت‌های او نبود که باعث شد تا وی به سه رتبه اول صعود کند (2.1 میلیارد دلار در یک سال ضرر کرد)، بلکه کاهش ثروت ثروتمندان روس بود که در پس زمینه تحریم های اعمال شده علیه روسیه، به شدت ثروت خود را از دست می دهند.
از رقبای دوروف پنج تن از آنها در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند. از زمان آغاز عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین، سهام شرکت‌های آنها از نصف کمتر شده است.
در عین حال، ارزیابی وضعیت مالک تلگرام بر اساس اصل متفاوتی انجام می شود. این شرکت در بورس معامله نمی شود، بنابراین ارزش آن با قیاس با رقبایی مانند واتس اپ و فیس بوک متعلق به متا محاسبه می شود. بر این اساس، کاهش قیمت آن در ارزیابی وضعیت دوروف منعکس شد.
نشریه فوربس از موفقیت تلگرام به عنوان رشد مداوم مخاطبان یاد می کند. در سال 2021، از حداقل 500 میلیون نفر به 600 نفر رسیده است. فوربس مطمئن است که پتانسیل رشد، به ویژه در روسیه، جایی که رقبا ممنوع هستند، برای برنامه بسیار زیاد است. در اواسط ماه مارس، مشخص شد که تلگرام به محبوب ترین پیام رسان در روسیه تبدیل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала