ثبت جنسیت سوم "ایکس" در پاسپورت‌های آمریکایی +عکس

CC0 / / دگرباش جنسی چهار رکورد جهانی را شکست + عکس
دگرباش جنسی چهار رکورد جهانی را شکست + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا گزینه جنسیت "ایکس" را به گذرنامه‌ها اضافه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در سایت وزارت خارجه آمریکا آمده است متقاضیان پاسپورت ایالات متحده می‌توانند جنسیت خود را خودشان انتخاب کنند و دیگر نیازی به ارائه مدرک پزشکی ندارند، حتی اگر جنسیت انتخابی آنها با سایر مدارک شهروندی یا هویتی متفاوت باشد. به این ترتیب از ۱۱ آوریل، شهروندان ایالات متحده می‌توانند X را به عنوان نشانگر جنسیت خود در درخواست پاسپورت ایالات متحده انتخاب کنند و این گزینه برای سایر اشکال اسناد در سال آینده در دسترس خواهد بود.
جسیکا استرن، فرستاده ویژه دیپلماتیک ایالات متحده برای حقوق دگرباشان جنسی، افزودن جنسیت X به پاسپورت‌های ایالات متحده را گامی مهمی برشمرد و عنوان کرد: "واقعیت‌های زندگی افراد تراجنسیتی، بین‌جنسیتی، افراد نان باینری و ناسازگار با جنسیت نشان می‌دهند که طیف وسیع‌تری از انسانیت وجود دارد."
پرزیدنت جو بایدن نیز نشانگر جنسیت X را در برنامه‌های کاربردی برای پاسپورت‌های ایالات متحده و همچنین اسکنرهای فرودگاهی بدون جنسیت، به اضافه سایر اقدامات، با هدف فراگیرتر کردن دولت فدرال برای تراجنسیتی‌ها اعلام خواهد کرد و با عقب‌نشینی از آنچه که دولت به عنوان "حملات قانونی خطرناک ضد تراجنسیتی" در مجالس ایالتی در سراسر ایالات متحده به تصویب رسیده است، روز دید ترنسجندرها را گرامی می‌دارد.
کاربران در این‌باره نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند. جمعی از کاربران با بیان اینکه آخرالزمان شده است، عنوان می‌کنند تعداد افرادی که اختلال جنسیتی دارند کم است اما با این کار قصد دارند این فرهنگ در جوامع ایجاد شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала