بازتاب اجتماع صدها مسلمان روزه‌دار در قلب نیویورک برای نخستین بار +ویدئو

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Мусульмане перед намазом в день праздника Ураза-байрам у Соборной мечети в Москве
Мусульмане перед намазом в день праздника Ураза-байрам у Соборной мечети в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
بیش از ۱۰۰۰ مسلمان اولین روزه رمضان امسال خود را روی سنگفرش‌های خیابان شلوغ میدان تایمز افطار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از النهار، صدها مسلمان روزه‌دار روز شنبه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان با تجمع در میدان تایمز اسکوئر شهر نیویورک در آنجا افطار کرده و نماز تراویح را برای نخستین بار در تاریخ آمریکا اقامه کردند.
در این اجتماع گزیده‌هایی از قرآن تلاوت شد و برگزارکنندگان سخنانی در خصوص اعمال در ماه مبارک رمضان بیان کردند. بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، حدود ۱۵۰۰ وعده غذایی برای اولین افطار ماه بین مسلمانانی که از مونترال برای شرکت در این مراسم سفر کرده بودند، توزیع شد.
این مراسم از طریق رسانه‌های اجتماعی سازماندهی شد و به عنوان اولین نماز تراویح در میدان تایمز تبلیغ شد. سازمان‌دهندگان این رویداد عنوان کردند: "ما اینجا هستیم تا دین خود را برای همه کسانی که نمی‌دانند اسلام چیست توضیح دهیم. اسلام دین صلح است."
کاربرانی این اقدام را تحسین می‌کنند و خوشحال هستند از اینکه این فرصت در اختیار مسلمانان گذاشته شد و مراسم آنها در کمال آرامش برگزار شد. اما کاربرانی نیز عنوان می‌کنند که نماز تروایح، نماز مستحبی است و در هیچ جایی نیامده است که نماز مستحبی به صورت جماعت خوانده شود. این کاربران معتقدند نماز باید در یک جای آرام و بدون هیاهو خوانده شودنه در مرکز شهر و در میان شلوغی‌ رفت و آمدها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала