اثر شگفت‌انگیز میوه لاکچری در رفع بیماری‌‍ قلبی +ویدئو، عکس

© Fotolia / Photocrewجلوگیری از پیری پوست با ۶ خوراکی طبیعی
جلوگیری از پیری پوست با ۶ خوراکی طبیعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
مصرف حداقل یک عدد میوه آووکادو در دو وعده هفتگی خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را تا یک پنجم کاهش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف حداقل یک عدد میوه آووکادو در دو وعده هفتگی خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را تا یک پنجم کاهش می‌دهد. آووکادو حاوی فیبر، چربی‌های اشباع نشده سالم و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم مورد نیاز بدن از جمله منیزیم و ویتامین‌های ئی(E)، سی(C) و کا(K) است.
افرادی که یک عدد آووکادو را در قالب دو وعده غذایی در هفته می‌خورند در مقایسه با افرادی که اصلا آووکادو مصرف نمی‌کنند، ۲۱ درصد کمتر در خطر ابتلا به تنگی عروق کرونر قلب یا بیماری قلبی قرار دارند. بر پایه نتایج این مطالعه، جایگزینی نیمی از وعده مصرفی روزانه مارگارین، کره، تخم مرغ، ماست، پنیر یا گوشت‌های فرآوری شده با مقدار معادل آووکادو نیز موجب کاهش ۱۶ تا ۲۲ درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی می‌شود.
نتایج این مطالعه در شرایطی منتشر می‌شود که قیمت جهانی آووکادو به دلیل کاهش عرضه از سوی مکزیک به عنوان بزرگترین صادرکننده این میوه، طی هفته گذشته به بالاترین سطح در دو دهه گذشته رسیده و هر جعبه ۹ کیلوگرمی آن حدود ۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده است. و این موضوع با واکنش کاربران بسیاری همراه شده است.
کاربران عنوان می‌کنند در حالیکه مصرف این میوه خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را تا یک پنجم کاهش می‌دهد اما قیمت آن خود باعث سکته قلبی می‌شود. کاربران ایرانی نیز عنوان می‌کنند در شرایط اقتصادی بسیار بد ایران که مردم در خرید مایحتاج خود مانده‌اند چگونه می‌توان این میوه را تهیه کرد و برای سلامتی مصرف کرد
بسیاری از این کاربران با کنایه عنوان می‌کنند ممکن است این تحقیقات با افزایش قیمت این میوه، صادرات و فروش آن بی‌ربط نباشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала