پوتین: روسیه در مورد صادرات مواد غذایی محتاطانه عمل خواهد کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه در مورد صادرات مواد غذایی محتاطانه عمل خواهد کرد
پوتین: روسیه در مورد صادرات مواد غذایی محتاطانه عمل خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
رئیس جمهوری روسیه، خواستار "نگرش محتاطانه تر" به صادرات مواد غذایی به کشورهای غیر دوست شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در نشستی در مورد کشاورزی و صنایع غذایی گفت: روسیه با توجه به کمبودهای جهانی با صادرات مواد غذایی برخورد خواهد کرد.
وی افزود: امسال، در پس زمینه کمبود غذا در جهان، ما باید در تامین مواد غذایی خود در خارج از کشور محتاط تر عمل کنیم، یعنی به دقت پارامترهای چنین صادراتی را به کشورهایی که آشکارا با ما خصومت دارند، زیر نظر بگیریم. در عین حال، من می خواهم تأکید کنم که افزایش حجم تولید به ما این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنیم که قیمت مواد غذایی در روسیه کمتر از بازار جهانی است.
رئیس جمهور یادآور شد که در پایان سال ۲۰۲۰، روسیه بیشتر از خرید محصولات غذایی و کشاورزی در خارج از کشور فروخت. تحویل امروز حدود ۱۶۰ کشور جهان را پوشش می دهد.
خودکفایی غذایی مزیت رقابتی واقعی روسیه است و باید به نفع شهروندان ما باشد، ما باید آنها را از نوسانات در بازار، از نوسانات قیمت در بازار جهانی مواد غذایی محافظت کنیم. پوتین تاکید کرد و از دولت خواست که دائماً روی این موضوع کار کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
پوتین فرمانی را در مورد اقدامات تلافی جویانه ویزا امضا کرد
رئیس جمهور تصریح کرد که غرب تلاش می کند اشتباهات خود را به روسیه منتقل کند و وضعیت بازار جهانی در دو سال گذشته بدتر شده است.
پوتین تاکید کرد: اشتباهات در سیاست های اقتصادی، انرژی و غذایی کشورهای توسعه یافته دو سال پیش منجر به افزایش شدید قیمت مواد غذایی در سراسر جهان شد. و وضعیت در هفته های اخیر تنها بدتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حداقل عرضه مواد غذایی در جهان، تحریم‌های جدید اعمال می‌شود، کار بنگاه‌ها و تدارکات تامین کود از روسیه و بلاروس مسدود شده است.
رهبر روسیه افزود: در عین حال، تولید کود خود غرب به دلیل قیمت بالای گاز طبیعی در حال کاهش است که این نیز نتیجه اقدامات خود آنها بود.
وی از مقامات روسیه خواست خود را برای تشدید کمبود مواد غذایی در فقیرترین مناطق جهان آماده کنند که منجر به موج های جدید مهاجرت و افزایش بیشتر قیمت مواد غذایی خواهد شد. پوتین در پایان گفت که لازم است "عوارض خارجی منفی" به حداقل برسد، تولید محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه افزایش یابد، وابستگی مجتمع کشاورزی و صنعت روسیه و صنعت ماهیگیری به واردات کاهش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала