وزیر امور خارجه ایتالیا از اخراج ۳۰ دیپلمات روس خبر داد

© Fotolia / fabiomaxپرچم ایتالیا
پرچم ایتالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایتالیا، اذعان کرد که اخراج ۳۰ دیپلمات روس به دلایل امنیت ملی اتخاذ شده است.
به گزارش اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا، اعلام کرد: ۳۰ دیپلمات روسی به دلایل "امنیت ملی" اخراج می شوند.
در ۵ آوریل، دولت دانمارک تصمیم به اخراج ۱۵ دیپلمات روسی گرفت. ژپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک، خاطرنشان کرد که دیپلمات‌ها ظاهراً در فعالیت‌های اطلاعاتی شرکت داشتند و باید ظرف دو هفته آینده دانمارک را ترک کنند.
پیش از این، مقامات آلمانی ۴۰ دیپلمات روسی را "نامطلوب" اعلام کردند. سایر کشورها ها نیز تصمیمات مشابهی را اعلام کرده اند.
بنابراین، باید ۱۷ کارمند سفارت روسیه، آمستردام را ترک کند. بلژیک ۲۱ دیپلمات دیگر را اخراج می کند. فرانسه همچنین از اخراج تعدادی از کارمندان نمایندگی دیپلماتیک روسیه خبر داد.
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه، هشدار داد که واکنش مسکو به اخراج دیپلمات هایش از چندین کشور اروپایی متقارن و مخل روابط دوجانبه خواهد بود.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала