نبنزیا حرکت لندن درباره بوچای اوکراین را بی سابقه و غیرقابل تصور خواند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا حرکت لندن درباره بوچای اوکراین را بی سابقه و غیرقابل تصور خواند
نبنزیا حرکت لندن درباره بوچای اوکراین را بی سابقه و غیرقابل تصور خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
نبنزیا امتناع لندن از سازماندهی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره بوچای اوکراین را بی سابقه و غیرقابل تصور خواند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفن: امتناع انگلیس از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه برای بحث در مورد حوادث بوچا در رویه شورای امنیت بی سابقه بود.
او گفت: "آنچه دیروز و امروز اتفاق افتاد بی‌سابقه، باورنکردنی و غیرقابل تصور است - این که ما از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل که از ریاست بریتانیا درخواست کردیم، محروم شدیم".
پیش از این، ریاست بریتانیا بر شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم گرفت که نشست درخواستی روسیه در مورد بوچا را با نشست شورای امنیت درباره اوکراین که قرار است روز سه شنبه برگزار شود، ترکیب کند. اما بر اساس منشور سازمان ملل متحد، رئیس موظف است پس از دریافت درخواست، ظرف 24 ساعت جلسه شورای امنیت را تشکیل دهد.
نبنزیا گفت: روسیه به زودی حقایقی را در مورد وضعیت بوچا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد. ارتش روسیه هیچ ارتباطی با این تحریک ندارد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: "از همان ابتدا آشکار بود که این چیزی بیش از یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر با هدف بی‌اعتبار کردن ارتش روسیه و اعمال فشار سیاسی بر روسیه نبود".
این دیپلمات تاکید کرد که نظامیان روسی "هیچ ارتباطی با جنایات علیه غیرنظامیان" ندارند. ما شواهد واقعی داریم که این موضع را تایید می کند. ما قصد داریم آن را در اسرع وقت به شورای امنیت [سازمان ملل] ارائه کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала