فروش هشت فروند جنگنده اف-۱۶ به بلغارستان

© AP Photo / Mindaugas Kulbis جنگنده اف۱۶ آمریکا
 جنگنده اف۱۶ آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
رسانه: این توافق شامل چهار فروند جنگنده اف-۱۶ مدل سی بلاک، چهار فروند اف-۱۶ مدل دی بلاک به همراه ۱۱ موتور F۱۰۰-GE-۱۲۹D و دیگر تجهیزات است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آناتولی"، دولت واشنگتن فروش بالقوه هشت فروند جنگنده اف-۱۶ به بلغارستان و تجهیزات مرتبط آن را در معامله‌ای به ارزش ۱.۶۷۳ میلیارد دلار تایید کرده است.
بر اساس اعلام آژانس همکاری امنیت دفاعی ایالات متحده، این توافق شامل چهار فروند جنگنده اف-۱۶ مدل سی بلاک، چهار فروند اف-۱۶ مدل دی بلاک به همراه ۱۱ موتور F۱۰۰-GE-۱۲۹D و مقادیری از تجهیزات مرتبط با آموزش موشکی، موشک‌های هوا به هوا و دیگر تجهیزات است.
ممنوعیت پرواز هواپیما های آمریکایی در حریم هوایی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
پاسخ متقابل روسیه به محدودیت های پروازی در بلغارستان، لهستان و چک
در اعلامیه آژانس آمده است:‌ "این فروش پیشنهادی توانایی بلغارستان را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آتی از طریق توانمندسازی نیروی هوایی این کشور برای استقرار هواپیماهای جنگنده مدرن در منطقه دریای سیاه، بهبود می‌بخشد.
بلغارستان تعهد خود را به مدرن سازی نیروهای مسلح این کشور نشان داده و هیچ مشکلی برای جذب این جنگنده‌ها و خدمات آن به نیروهای مسلح خود ندارد. کمپانی لاکهید مارتین آمریکا سازنده این جنگنده‌ها قرار است مقاطعه کار اصلی این معامله باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала