ایلان ماسک برای اولین بار در صدر فهرست فوربس قرار گرفت

© AP Photo / Hannibal Hanschkeایلان ماسک برای اولین بار در صدر فهرست فوربس قرار گرفت
ایلان ماسک برای اولین بار در صدر فهرست فوربس قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا، در فهرست ثروتمندترین افراد جهان فوربس از جف بزوس پیشی گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا، در صدر فهرست ثروتمندترین افراد مجله فوربس قرار گرفته و جف بزوس بنیانگذار خرده‌ فروشی آنلاین، آمازون که به مدت چهار سال جایگاه اول را اشغال کرده بود، را به جایگاه بعدی جابجا کرد.
براساس داده های رتبه بندی فوربس، ثروت ماسک در طول یک سال ۴۵ درصد رشد کرد و به ۲۱۹ میلیارد دلار رسید.
بزوس در همین مدت ۶ میلیارد دلار ضرر کرده و ۱۷۱ میلیارد دلار ثروت دارد. سه نفر برتر توسط رئیس گروه لویی ویتون موئت هنسی، برنارد آرنو، با ثروت ۱۵۸ میلیارد دلاری بسته شده است.
در جایگاه چهارم، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت قرار دارد که دارایی او ۱۲۹ میلیارد دلار تخمین زده می شود و وارن بافت رئیس هلدینگ برکشایر هاتاوی، با ثروت ۱۱۸ میلیارد دلاری رتبه پنجم را از آن خود کرد. مارک زاکربرگ از رتبه پنجم به پانزدهم سقوط کرد و تقریباً ۳۰ میلیارد دلار در یک سال از دست داد (ثروت او اکنون ۶۷.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود).
فوربس خاطرنشان می کند که در کل سال، مجموع ثروت ۲۶۶۸ میلیاردر این سیاره به ۱۲.۷ تریلیون دلار کاهش یافت و ۳۲۹ نفر از لیست میلیاردرها خارج شدند که بیشترین تعداد از زمان بحران سال ۲۰۰۹ است. در همان زمان، ریحانا خواننده پاپ و کارگردان ارباب حلقه ها پیتر جکسون در رتبه بندی ثروتمندترین افراد امسال قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала