آیا ماهواره ایران امسال پرتاب خواهد شد؟

© AP Photo / Information and Communications Technologyماهواره "ناهید-1" ایران
ماهواره ناهید-1 ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران: یکی از آخرین مصوباتی که در شورای عالی فضایی داشتیم این بود که در سال ۱۴۰۱ ما فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو را به تثبیت برسانیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات ایران در خصوص برنامه‌های مربوط به پرتاب ماهواره‌های ایرانی در وزارت ارتباطات اظهار داشت که یکی از آخرین مصوباتی که در شورای عالی فضایی داشتیم این بود که در سال ۱۴۰۱ ما فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو را به تثبیت برسانیم.
وی تاکید کرد: "بیشتر این ماهواره‌های ایرانی برای لایه لئو هستند و در صورت تثبیت فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو این امکان فراهم می‌شود. درباره توانایی کشور در زمینه تولید پرتابگر باید گفت که اگر فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو تثبیت شود می‌توانیم تمام این ماهواره‌ها را در مدار قرار بدهیم.
ژاپن آماده سازی برای پرتاب اولین ماهواره چوبی جهان را آغاز می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
ژاپن آماده سازی برای پرتاب اولین ماهواره چوبی جهان را آغاز می کند
مشکل و گلوگاه اصلی پرتاب ماهواره در کشور ما پرتابگر است که فناوری آن باید تثبیت شود. همکاران در بخش‌های مرتبط با پرتابگر شبانه روزی تلاش می‌کند تا به این هدف دست پیدا کنند و پرتاب ماهواره را با استفاده از پرتابگر داخلی داشته باشیم. خبرهای خوشی در حوزه پرتاب ماهواره‌های ایرانی خواهید شنید و در تلاش هستیم که سال جاری این اتفاق بیافتد.
به صورت دقیق نمی‌توان تعداد پرتاب ماهواره‌ها را مشخص کرد. برنامه ریزی ما این است که پرتاب ماهواره امسال محقق شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала