وزیر امور خارجه اتریش نسبت به تحریم گاز ابراز نگرانی کرد

CC BY 2.0 / Mahmoud-Ashraf/Bundesministeriums für Europa, Integration und Äusseres / وزیر امور خارجه اتریش نسبت به تحریم گاز ابراز نگرانی کرد
وزیر امور خارجه اتریش نسبت به تحریم گاز ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با تحریم گاز روسیه مخالفت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش، در مصاحبه ای با کانال OE24 گفت: نباید اشتباه کنیم که فکر کنیم فقط یک راه وجود دارد، ما راه های دیگری برای تشدید تحریم ها داریم و از آنها استفاده می کنیم.
ممنوعیت خرید گاز روسیه به دلیل شرایط اوکراین یکی از راه‌های تشدید تحریم‌ها علیه روسیه است. قبل از شروع عملیات نظامی مسکو، خط لوله جدید نورد استریم-۲ که بسیاری از سیاستمداران اروپایی آن را یک پروژه سیاسی می دانستند، در این زمینه مورد بحث قرار گرفت.
در عین حال، مقامات اکثر کشورهایی که سوخت از روسیه وارد می کنند اذعان می کنند که یافتن سریع منابع جایگزین تقریباً غیرممکن است. بنابراین، وزیر انرژی اتریش لئونور گیوسلر خاطرنشان کرد که اتریش برای استقلال انرژی تلاش خواهد کرد، اما تا کنون بیش از حد به روسیه وابسته است. کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان، نیز به نوبه خود گفت که کشورهای اتحادیه اروپا اکنون نمی توانند گاز روسیه را رد کنند.
در شرایط سخت‌ تر محدودیت‌ ها، روسیه پرداخت‌ های گاز طبیعی به کشورهای غیردوست را به روبل تبدیل کرده است. گازپروم بانک برای خریداران خارجی حساب های ویژه ارز و روبل باز خواهد کرد. آنها می توانند وجوه را به اولین حساب به ارز مشخص شده در قرارداد تامین سوخت آبی منتقل کنند، بانک آن را در بورس مسکو می فروشد و پس از آن تسویه حساب با تامین کننده انجام می شود.
موضع کمیسیون اروپا و کشورهای G7 این است که قراردادهای موجود باید رعایت شود، ۹۷ درصد از توافقات شامل پرداخت به یورو یا دلار است. به شرکت ها توصیه شد که با خواسته های مسکو موافقت نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала