مقایسه مجازات روزه‌خواری در ایران و در برخی کشورهای مسلمان +عکس

© AP Photo / Shafkat AnowarМусульмане молятся в первый вечер священного месяца Рамадан в Чикаго
Мусульмане молятся в первый вечер священного месяца Рамадан в Чикаго  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
در این اینفوگرافی می‌توانید مجازات روزه‌خواری در ایران و برخی کشورهای مسلمان را ببینید.
به گزارش اسپوتنیک، با فرا رسیدن ماه رمضان، موضوع روزه‌خواری در ملاء‌عام و برخورد با آن در میان شهروندان کشورهای مسلمان مطرح می‌شود اما در هر یک از کشورهای مسلمان، قانون با موضوع تظاهر به روزه‌خواری به شکل‌های متفاوت برخورد می‌شود.
دادستان کل کشور ایران در روز سیزده به در، به فرمانده نیروی انتظامی این کشور دستور داد تا با روزه‌خواری در ملاءعام برخورد شود. آنچه مشخص است و در قوانین نیز قابل بررسی است، در هیچ یک از قوانین و مقررات ایران، روزه‌خواری در ملاءعام به صراحت جرم‌انگاری نشده و مستوجب مجازات اعلام نشده است اما قضات با استناد به ماده ۶۳۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی برای تظاهر به روزه‌خواری حکم به مجازات می‌دهند.
علاوه بر اینکه روزه‌خواری در ملاء‌عام در ایران جرم محسوب می‌شود و فرد مجازات خواهد شد، خوردن خوراکی و یا آشامیدنی حتی در داخل خودرو نیز طبق قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، حریم خصوصی نیست و می‌تواند از سوی ضابط، ملاءعام تشخیص داده شود و مطابق قانون با افراد روزه‌خوار برخورد شود.
در کشورهای اسلامی دیگر هم با مقوله روزه‌خواری مانند ایران برخورد می‌کنند و حتی در برخی از این کشورها به شکل شدیدتر هم برخورد می‌شود. در عربستان، شلاق، زندان و در صورت بیگانه‌ بودن فرد روزه‌خوار، تبعید به عنوان مجازات فرد روزه‌خوار در نظر گرفته شده است. در قطر تا ۳ ماه حبس یا ۳۰۰۰ ریال قطر جزای نقدی؛ در بحرین تقریبا ۳ ماه حبس؛ در عراق حداکثر ۵ روز حبس؛ در اردن یک ماه حبس و ۲۵ دینار جزای نقدی؛ در کویت تقریبا یک ماه حبس یا ۱۰۰ دینار جزای نقدی؛ در امارات یک ماه حبس یا ۲۰۰۰ درهم جزای نقدی؛ در سومالی گاهی تا مرز اعدام هم برای افراد روزه‌خوار پیش می‌روند و اما در کشور عمان جزای نقدی و حبس، مجازات تظاهر به روزه‌خواری یا همان روزه‌خواری در ملاءعام می‌باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала