پیش بینی بلومبرگ از سود بی سابقه روسیه در شرایط تحریم

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه بر اوضاع ایران
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
بلومبرگ: درآمد نفت و گاز روسیه می تواند در سال 2022 به 321 میلیارد دلار برسد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ می نویسد؛ اگر خریداران اصلی منابع انرژی روسیه واردات خود را تحریم نکنند، مسکو می تواند تقریباً 321 میلیارد دلار از آنها درآمد کسب کند و به تراز مثبت بی سابقه برسد.
این آژانس ارقام مورد انتظار برای تجارت و تراز پرداخت ها را "درخشان" می خواند.
در این مقاله آمده؛ علیرغم فشار خفه‌کننده خارج از کشور بر منابع مالی روسیه، اقتصاددان بلومبرگ معتقد است که مسکو امسال تقریباً 321 میلیارد دلار از صادرات انرژی به دست آورد که بیش از یک سوم بیشتر از سال 2021 است. روسیه همچنین می‌تواند انتظار مازاد حساب جاری بی‌سابقه را داشته باشد. فاینانس بین المللی (IIF) معتقد است که می تواند به 240 میلیارد دلار برسد.
بر اساس گزارش گروه IIF، تحریم های فعلی نتوانسته است جلوی هجوم "ارز سخت" به روسیه را بگیرد.
کارشناسان همچنین خاطرنشان کردند که درآمد حاصل از فروش حامل های انرژی به مسکو اجازه داد تا عواقب اقدامات محدود کننده شدید اعمال شده توسط غرب را کاهش دهد.
درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت در رابطه با اقدامات تحریک آمیز افراطی ها در بوچا  در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت در رابطه با اقدامات تحریک آمیز افراطی ها در بوچا در اوکراین
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی نامید که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای چنین تحولی تاکید کردند و اطمینان دادند که به تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی این کشور اقداماتی را برای تثبیت وضعیت بازار ارز انجام می دهد. مقامات روسیه همچنین از انتقال پرداخت برای تامین گاز به کشورهای غیردوست با روبل خبر دادند. علاوه بر این، دولت روسیه طرحی برای مقابله با اقدامات محدودکننده تهیه کرده است که شامل حدود صد ابتکار است که مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала