رشد مجموع پروازهای آسمان ایران

© REUTERS / Regis Duvignau توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران
توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران: پروازهای بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ رشد 192 درصدی داشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در روز 4 آوریل (دوشنبه) از رشد مجموع پروازهای آسمان ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ خبر داد.
وی در ادامه گفت: "در این مدت ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز انجام شد که در بخش پروازهای بین‌المللی حدود ۱۹۲ درصد رشد داشته است.
فرودگاه‌های کشور در سال گذشته میزبان ۱۷۴ هزار و ۴۶۵ پرواز داخلی بودند که به‌طور میانگین ماهانه ۱۴ هزار و ۵۳۹ سورتی پرواز انجام شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ ، حاکی از افزایش ۱۹ درصدی است.
 هواپیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
کشف بهترین جا در هواپیما
کرونا در مدت ۲ سال شرایط سختی را برای صنعت هوانوردی جهان رقم زد به‌طوری که پروازهای بین المللی به شدت کاهش پیدا کرد اما رفته رفته این آمار فزونی یافت و گرچه هنوز به آمار دوران پیش از کرونا بازنگشته‌ایم اما روند رو به رشد حاکی از افزایش پروازها در این بخش است.
در سال ۹۹، تعداد نشست و برخاست‌های پروازهای بین المللی ۱۶ هزار و ۱۴۵ سورتی بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ این رقم ۱۹۲ درصد رشد داشته و به ۴۷ هزار و ۹۶ سورتی پرواز رسیده است. در سال گذشته ماهانه سه‌هزار و ۹۲۵ سورتی پرواز بین‌المللی از فرودگاه‌های کشور انجام شده است.
بر این اساس پروازهای داخلی ٢٧هزار و ۸۶۳ سورتی و نشست و برخاست‌های بین‌المللی ٣٠هزار و ۹۵۱ سورتی افزایش داشته است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала