یک نوع کلم که هر روز باید بخورید

© Fotolia / Оlepeshkinaیک نوع کلم که هر روز باید بخورید
یک نوع کلم که هر روز باید بخورید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
دانشمندان در مورد فواید باورنکردنی یک سبزی فراموش شده هشدار داده اند، کلم بروکلی به بهبودی سریع از کووید 19 کمک می کند و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر زوکرا پاولووا در کانال تلگرامی خود با استناد به تحقیقات دانشمندان نوشت کلم بروکلی باعث بهبودی سریع پس از کووید 19 می شود و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.
این نوع کلم حاوی سولفورافان است که از بدن در برابر گسترش سلول های سرطانی محافظت می کند و روند پیری را کند می کند. علاوه بر این، این ماده دارای اثر ضد ویروسی از جمله در برابر ویروس کرونا است.
دانشمندان آزمایشی را روی موش انجام دادند که در نتیجه آن مشخص شد که در حضور سولفورافان میزان آسیب کاهش یافته و تولید مثل ویروس کاهش می یابد. این ماده علاوه بر کلم بروکلی در شلغم و تربچه نیز یافت می شود اما با غلظت کمتر.
کاهش وزن با کلم بروکلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2017
کاهش وزن با کلم بروکلی
مطالعه‌ روی موش‌ها و سلول‌های رشد یافته در آزمایشگاه نشان داد که سولفورافان "ممکن است به پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از ویروس‌های خاص از جمله کووید-۱۹کمک کند".
پیش ساز طبیعی این ماده شیمیایی به وفور در سبزیجات کلمی یافت می شود: کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ. محققان دریافتند که غلظت‌های میکرومولاری کم این ماده شیمیایی می‌تواند تکثیر شش سویه سارس کوو 2 را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала