وزیر خارجه ایران: پیشنهادات برای توافق در وین از طریق اروپا به آمریکا منتقل شد

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص آتش بس در یمن و مذاکرات وین گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان در مورد آتش بس در یمن و مذاکرات وین رایزنی کرد.
دبیرکل سازمان ملل برقراری آتش بس در یمن را تبریک گفت و بیان داشت ، این یک موفقیت و پیروزی مشترک است که در نتیجه تلاش‌های همه طرف‌ ها به دست آمده است.
امیرعبداللهیان ضمن اعلام تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران یمن و پایان جنگ در این کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم همزمان با برقراری آتش‌بس، محاصره کامل مردم یمن نیز متوقف شود تا این فرصت مهم از دست نرود.
امیرعبداللهیان همچنین ضمن استقبال از سفر آقای گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به منطقه و با اشاره به دستور کار شورای امنیت برای صدور دو بیانیه مختلف در مورد یمن گفت: ما از صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از آتش بس استقبال می کنیم، اما بیانیه دیگری که به صورت یک جانبه و بدون در نظر گرفتن حملات عربستان به یمن و در محکومیت دولت نجات ملی مطرح می باشد، غیرسازنده است.
وزیر خارجه ایران همچنین در مورد آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین افزود: ما در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات مان را در مورد موضوعات باقیمانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل مذاکرات مهم انجام شده در وین را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد که طرفین هر چه زودتر به توافق برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала