علت غیرمنتظره سیروز کبدی مشخص شد

© AP Photo / Rogelio V. Solisعلت غیرمنتظره سیروز کبدی مشخص شد
علت غیرمنتظره سیروز کبدی مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
متخصص گوارش اظهار داشت: سیروز کبدی نیز می تواند به دلیل محدودیت های غذایی رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ناتالیا مارچنکو متخصص گوارش، در مصاحبه با اسپوتنیک هشدار داد که سیروز کبد نه تنها در اثر نوشیدن مکرر، بلکه در نتیجه تلاش برای کاهش سریع وزن نیز ایجاد می شود.
بسیاری از مردم می دانند که سوء مصرف الکل می تواند منجر به یک بیماری مزمن کشنده - سیروز کبدی شود. مارچنکو خاطرنشان کرد: با این حال، دلیل دیگری برای این بیماری وجود دارد. او گفت، افرادی که برای کاهش وزن مصرف غذای خود را به شدت محدود می کنند، در معرض آسیب شدید کبدی و سیروز هستند.
این متخصص گوارش تصریح کرد: اگر کاهش شدید وزن در نتیجه رژیم غذایی یا حتی گرسنگی وجود داشته باشد، چربی فقط از بین نمی رود. از تمام سلول های بدن وارد کبد می شود و باید از آن عبور کند. با کاهش شدید وزن، چربی شروع به انباشته شدن در کبد می کند و زمانی برای برداشتن از آن ندارد. در چنین افرادی وزن از نظر بصری کاهش می یابد، اما کبد آسیب می بیند. چنین تغییراتی حتی می تواند منجر به سیروز کبدی شود.
او ادامه داد: با وزن زیاد بدن، نمی توانید بدون معاینه پزشکی اولیه شروع به کاهش وزن کنید. باید زیر نظر پزشک وزن اضافی را کاهش داد.
مارچنکو گفت: اگر تصمیم به کاهش وزن با وزن زیاد بدن دارید، ابتدا باید تحت معاینه قرار بگیرید، زیرا می توانیم فرض کنیم که چنین بیمار قبلاً مشکلات کبدی دارد. کاهش وزن خود باید تحت نظارت یک متخصص انجام شود.
به گفته او، اگر هر ماه بیش از چهار کیلوگرم وزن کم نکنید، کبد آسیبی نخواهد دید. زمانی که بیش از چهار کیلوگرم در ماه کم نشود، فیزیولوژیکی در نظر گرفته می شود. کبد می تواند کاهش این وزن را پردازش کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала