بالاترین رشد تولید فولاد برای ایران در بین ۱۰ تولید کننده بزرگ جهان

© Sputnik / Sergey Pyatakovبالاترین رشد تولید فولاد برای ایران در بین ۱۰ تولید کننده بزرگ جهان
بالاترین رشد تولید فولاد برای ایران در بین ۱۰ تولید کننده بزرگ جهان
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
ایران در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان تولید فولاد را در بین ۱۰ تولید کننده بزرگ جهان داشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی انجمن جهانی فولاد، در ماه های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۲ کل تولید فولاد خام ایران به ۵.۳ میلیون تن رسید. همچنین طبق ارزیابی های این انجمن، تولید فولاد ایران طی ماه فوریه نیز به ۲.۵ میلیون تن رسید که ۳.۷درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است.
از طرف دیگر مجموع تولید ۶۴ عضو انجمن جهانی فولاد به ۲۹۹.۴ میلیون تن رسید که ۵.۵درصد کمتر از میزان مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است. در این مدت چین با منفی ۱۰درصد، برزیل با منفی ۵.۸درصد، ترکیه با منفی ۵.۷درصد، کره جنوبی با منفی ۲.۶درصد و ژاپن با منفی ۲.۴درصد تولید فولاد داشتند. همچنین هند پس از ایران با افزایش ۶.۶درصدی بیشترین رشد را کسب کرد و آلمان با ۱.۱درصد، روسیه با یک درصد و امریکا با ۶دهم درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
میزان تولید چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده فولاد در جهان در دو ماه نخست ۲۰۲۲ به ۱۵۸ میلیون تن رسید. تولید فولاد امریکا به ۱۳.۴ میلیون، ژاپن به ۱۵.۱ میلیون، هند به ۲۰.۹ میلیون، کره جنوبی به ۱۱.۲ میلیون، آلمان به ۶.۵ میلیون، ترکیه ۶.۱ میلیون، برزیل به ۵.۶میلیون و روسیه به ۱۲.۴ میلیون تن رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала