کره شمالی به هر گونه حمله پیشگیرانه احتمالی کره جنوبی پاسخ می دهد

© REUTERS / KCNAکره شمالی به هر گونه حمله پیشگیرانه احتمالی کره جنوبی پاسخ می دهد
کره شمالی به هر گونه حمله پیشگیرانه احتمالی کره جنوبی پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
کمیته مرکزی حزب کار کره شمالی اطلاع داد که پیونگ یانگ به حمله پیشگیرانه احتمالی سئول "بی رحمانه" پاسخ می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس تلگراف مرکزی کره شمالی اطلاع داد: دبیر کمیته مرکزی حزب کار کره شمالی و نفر اول در مدیریت نظامی کشور بیان داشت که کره شمالی بی رحمانه اهداف اصلی در کره جنوبی را نابود می کند در صورتی که سئول اقدامات نظامی به عنوان ضربه پیشگیرانه به کره شمالی انجام دهد.
هشدار پیونگ یانگ در حالی است که وزیر دفاع کره جنوبی سو یوک در مراسمی برای تشکیل فرماندهی پیاده نظامی موشکی راهبردی این کشور که در تاریخ اول آوریل برگزار شد، گفت که نیروهای مسلح کره جنوبی تعداد زیادی و انواع متنوع موشک با توانایی اصابت دقیق به هر هدف در کره شمالی مجهز هستند.
این وزیر بر توانایی ارتش برای ضربه زدن به "منبع هرگونه حمله و تاسیسات فرماندهی و پشتیبانی آن" در صورت شناسایی و آمادگی برای حمله از سوی کره شمالی تاکید کرد. وی همچنین قول داد که به توسعه موشک های دقیق تر و قوی تر از دشمن ادامه دهد.
دبیر کمیته مرکزی حزب کار کره شمالی گفت: «صحبت از "حمله پیشگیرانه" علیه کشوری با سلاح هسته ای، او یا دیوانه است یا احمق ...اگر ارتش کره جنوبی با هدایت برخی قضاوت های اشتباه، اقدامات نظامی خطرناکی را علیه کره شمالی انجام دهد، مانند حمله پیشگیرانه، ارتش ما بی رحمانه تمام نیروی نظامی خود را برای از بین بردن اهداف اصلی در سئول و ارتش کره جنوبی متمرکز خواهد کرد.»
وی خاطرنشان کرد که دو کره از نظر فنی هنوز در جنگ هستند. جنگ کره 1950-1953 تنها با آتش بس پایان یافت، بنابراین با تنش نظامی کنونی، هر گونه قضاوت نادرست یا اظهارات نامناسبی که بتواند طرف مقابل را تحریک کند، می تواند جرقه "درگیری و جنگ همه جانبه" بزند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала