گزارش هولناک کمیسیون مستقل خشونت جنسی علیه کودکان در فرانسه +عکس، ویدئو

© Fotolia / Photographee.euروایت های شجاعانه از تجربه تلخ آزار جنسی
روایت های شجاعانه از تجربه تلخ آزار جنسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
کمیسیون مستقل تحقیق در زمینه سوءاستفاده جنسی از اعضای خانواده و نزدیکان در فرانسه در گزارشی اعلام کرد سالانه ۱۶۰ هزار کودک قربانی خشونت جنسی می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل تحقیق فرانسه در زمینه سوءاستفاده جنسی کودکان از سوی اعضای خانواده و نزدیکان آنها گزارشی برای حفاظت بیشتر از کودکان ارائه کرد. این کمیسیون در زمینه سوءاستفاده جنسی از اعضای خانواده و نزدیکان در فرانسه اعلام کرد که سالانه ۱۶۰ هزار کودک قربانی خشونت جنسی می‌شوند. این کمیسیون در مارس ۲۰۲۱ توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با هدف تدوین سیاست‌هایی برای مقابله با خشونت جنسی به اعضای خانواده و نزدیکان، ایجاد شد. دستور تشکیل کمیسیون مستقل تحقیق در زمینه سوءاستفاده جنسی در فرانسه پس از آن صادر شد که کمی کوشنر، دختر وزیر خارجه پیشین این کشور با انتشار کتابی به اذیت و آزار جنسی برادرش از سوی ناپدری‌شان پرداخت.
بر اساس ۵ هزار و ۷۵۰ پاسخی که به پرسشنامه‌های ارسال شده از سوی کمیسیون مستقل تحقیق داده شده است، دختران ۹۰ درصد از قربانیان خشونت جنسی در دوران کودکی را تشکیل می‌دهند. همچنین ۸۰ درصد کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، از طرف اعضای خانواده و نزدیکانشان بوده است. میانگین سنی خشونت جنسی به اعضای خانواده، برای دختران ۷ سال و برای پسران ۸ سال است که بیشتر آن‌ها دست‌کم تا ۱۰ سال بعد آن را آشکار نمی‌کنند.
به گزارش کمیسیون مستقل تحقیق، از هر سه نفری که مرتکب خشونت جنسی شده‌اند، تقریباً یکی از آنها پدر بوده است. البته برای دختران، فرد آزارگر بیشتر پدر، برادر بزرگ، برادر ناتنی، عمو، دایی، پدربزرگ یا ناپدری است. برای پسران هم فرد آزارگر بیشتر برادر بزرگ، برادر ناتنی، پدر، دایی، عمو یا پدربزرگ است. در همه این موارد، عاملان خشونت جنسی از رابطه اعتمادی که با کودک دارند سوءاستفاده می‌کنند.
این کمیسیون همچنین در گزارش خود خواستار تجدیدنظر در نحوه رسیدگی به پرونده‌های خشونت جنسی علیه کودکان و اعضای خانواده در دادگاه‌ها شده است چراکه بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حدود ۷۰ درصد از شکایاتی که در این زمینه بوده است، رد شده‌اند. یکی از توصیه‌های کمیسیون مستقل تحقیق این است که کودکان تحت یک پروتکل خاص، در جلسه استماع دادگاه شرکت کنند و قضات هم به همه موارد توجه کنند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تنها نیمی از قربانیان آزار جنسی در فرانسه تحت درمان قرار گرفته‌اند و تنها ۸.۵ درصد گزارش داده‌اند که مراقبت‌های ویژه تروما را دریافت کرده‌اند. از همین رو کمیسیون مستقل تحقیق از جامعه فرانسه خواسته است تا مراقبت‌های جسمی و روانی خاصی را برای قربانیان آزار جنسی تضمین کند. به گزارش کمیسیون مستقل تحقیق، اگر این گروه از قربانیان طی یک سال پس از خشونت جنسی، درمان شوند، می‌توانند سریعاً بهبود یابند تا با مشکلات ریشه‌دار ترومای طولانی‌مدت مواجه نشوند ضمن اینکه توصیه شده است که تمام هزینه‌های درمانی قربانیان توسط سیستم تامین اجتماعی بازپرداخت شود.
کاربران بسیاری با توجه به اینکه خود تجربه مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتن را داشته‌اند و یا در اطرافیان خود چنین افرادی می‌شناسند عنوان می‌کنند غالبا کودکان در سنین کم از سوی نزدیکان و حتی محارم خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند و ۹۰ درصد این قربانیان دختران تشکیل می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала